18.4.16

Neville Brody

[EN]

The Institute for the Study of Typography and Visual Communication in collaboration with the Thessaloniki State Museum of Contemporary Art and the Graphic Communication Program of the Department of Design and Multimedia of the University of Nicosia organise the 6th International
 Conference on Typography and Visual Communication (ICTVC) in Thessaloniki, 5-9 July 2016, with the theme "Discussing priorities | Developing a field"(www.ictvc.org/2016/el/). As part of the events and activities of the Conference we can distinguish between the lectures the closing speech by one of the leading professionals of our times, Neville Brody.

Neville Brody is the Dean of the School of Communication of the Royal College of Art and one of the most famous graphic designers of his generation. Leading contemporary typographer and art director, Neville Brody, also excels in corporate strategic design. He is the founder of creative Bureau "Brody Associates" and cemented his reputation as an art director of the magazine "Face" in the 1980s, while at the same time he has worked with record companies, magazines and with a variety of international clients including Apple, BBC, The Times, Channel 4 and the National soccer team of England. His work had and still has enormous influence on the advertising industry and on visual communication and has been the subject of many exhibitions and publications.

Born in Southgate, London, Neville Brody was from a very young age fond of fine arts and painting. He has stated that he does not remember any period in his life in which he planed to do anything else than art or painting. He attended the Minchenden Grammar school, with art being the main subject of study, mainly from the perspective of the fine arts and in 1975 he continued his studies at the famous, during the 1960 's, Hornsey College of Art, now part of Middlesex University.

The characteristic typographical style of Brody, with influences from Pop Art and Dadaism and the use of sans-serif fonts, which he designed himself, caught the attention of music industry and record companies, such as Fetish Records and Stiff Records, as soon as he graduated from college. The CD covers he originally designed are typical examples of the Grunge and Punk scenes with the most prominent the "Micro-phonies" album of Cabaret Voltaire from 1984.

The work that really launched the reputation of Neville Brody was the one that concerned magazine "The Face". His ground-breaking approach as Creative Director of the magazine changed the typical and basic rules that characterized British culture until then, giving a more lively, vivacious and artistic aesthetic. The design was intended to trigger some form of emotional bonding of the reader with each page of the magazine, to the extent that they would maintain their attention for a lot more time exploring and decoding the optical stimuli. Other international collaborations with magazines and newspapers include the City Limits, Lei, Per Lui, Actuel, Arena and a radical new design for two leading British newspapers "The Guardian" and "The Observer".

Neville Brody continues until today to push the boundaries of visual communication in all media, often through his experimental and cutting-edge approach and continues to expand and enrich the "languages" of visual communication that we use. Still working as a graphic designer, he runs his own creative agency in London since 1994, as well as branches in Paris, Berlin and Barcelona. His company is best known for its ability to create new visual approaches to a variety of applications ranging from films, innovative packaging, web page design and corporate identity creation for large international companies.




[ΕΛ]

Tο Ινστιτούτο Μελέτης και Έρευνας της Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Πρόγραμμα Γραφικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας οργανώνουν το 6ο Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας (ICTVC) στη Θεσσαλονίκη, 5-9 Ιουλίου 2016, με θέμα "Συζητάμε προτεραιότητες | Αναπτύσσουμε τον κλάδο" (www.ictvc.org/2016/el/). Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων και των δραστηριοτήτων του συνεδρίου μπορούμε μεταξύ των διαλέξεων από κορυφαίους επαγγελματίες του χώρου να ξεχωρίσουμε την καταληκτική ομιλία του Neville Brody.

O Neville Brody είναι Κοσμήτορας του School of Communication του Royal College of Art και ένας από τους πιο φημισμένους γραφίστες της γενιάς του. Από τους κορυφαίους σύγχρονους τυπογράφους και art director, ο Neville Brody, παράλληλα διαπρέπει και στον εταιρικό στρατηγικό σχεδιασμό. Είναι ο ιδρυτής του δημιουργικού γραφείου “Brody Associates” και εδραίωσε τη φήμη του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του περιοδικού “Face” κατά τη δεκαετία του 1980, ενώ έχει συνεργαστεί με δισκογραφικές εταιρείες, περιοδικά και με μια σειρά από διεθνείς πελάτες συμπεριλαμβανομένης της Apple, το BBC, The Times, το Channel 4 και την Εθνική ποδοσφαιρική ομάδα της Αγγλίας. Το έργο του είχε και έχει τεράστια επιρροή στη βιομηχανία της διαφήμισης και της οπτικής επικοινωνίας, ενώ έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών εκθέσεων και εκδόσεων.


Γεννημένος στο Southgate του Λονδίνου, ο Neville Brody ήταν από πολύ μικρή ηλικία λάτρης των καλών τεχνών και της ζωγραφικής. Ο ίδιος έχει σχολιάσσει ότι δεν θυμάται κάποια περίοδο στη ζωή του κατά την οποία να σχεδίαζε να κάνει οτιδήποτε άλλο εκτός από τέχνη ή ζωγραφική. Παρακολούθησε το σχολείο Minchenden Grammar School με κύριο θέμα σπουδών την Τέχνη, κυρίως από τη σκοπιά των καλών τεχνών και το 1975 συνέχισε τις σπουδές του στο φημισμένο, κατά τη δεκαετία το 1960, Hornsey College of Art, το οποίο αποτελεί σήμερα τμήμα του Πανεπιστημίου του Middlesex.

Το χαρακτηριστικό τυπογραφικό στυλ του Brody, με επιρροές από την Pop Art και τον Ντανταϊσμό και τη χρήση των sans-serif γραμματοσειρών που ο ίδιο είχε σχεδιάσει, τράβηξε την προσοχή της μουσικής βιομηχανίας και των δισκογραφικών εταιριών, όπως η Fetish Records και η Stiff Records, αμέσως μόλις αποφοίτησε από το κολλέγιο. Τα εξώφυλλα των CD που αρχικά σχεδίασε αποτελούν τυπικά δείγματα της Grunge και Punk σκηνής με χαρακτηριστικότερο το άλμπουμ “Micro-phonies” των Cabaret Voltaire από το 1984.

Η δουλειά όμως που πραγματικά απογείωσε το όνομα του Neville Brody ήταν αυτή που αφορούσε το περιοδικό "The Face". Η ρηξικέλευθη προσέγγισή του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του περιοδικού άλλαξε το τυπικό και τους βασικούς μέχρι τότε κανόνες που χαρακτήριζαν τη Βρετανική κουλτούρα, προσδίδοντας μια περισσότερο ζωντανή, ζωηρή και καλλιτεχνική και αισθητική. Ο σχεδιασμός αποσκοπούσε στην πρόκληση κάποιας μορφής συναισθηματικού δεσίματος του αναγνώστη με την εκάστοτε σελίδα του περιοδικού, στο βαθμό που αυτοί θα διατηρούσαν την προσοχή τους για πολύ περισσότερο χρόνο εξερευνώντας και αποκωδικοποιώντας τα οπτικά ερεθίσματα. Άλλες διεθνείς συνεργασίες με περιοδικά και εφημερίδες περιλαμβάνουν τα City Limits, Lei, Per Lui, Actuel, Arena καθώς και τη ριζοσπαστική νέα σχεδίαση για δύο κορυφαίες βρετανικές εφημερίδες “The Guardian” και “The Observer”.

Ο Neville Brody συνεχίζει μέχρι και σήμερα να ωθεί τα όρια της οπτικής επικοινωνίας σε όλα τα μέσα, μέσω της πειραματικής, πολλές φορές, αλλά και πρωτοπόρας προσέγγισης του έργου του και συνεχίζει να επεκτείνει και να εμπλουτίζει τις “γλώσσες” της οπτικής επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε. Εξακολουθεί να εργάζεται ως γραφίστας, διατηρώντας το δικό του δημιουργικό γραφείο στο Λονδίνο από το 1994, αλλά και παραρτήματα στο Παρίσι, το Βερολίνο και τη Βαρκελώνη. Η εταιρεία του είναι περισσότερο γνωστή για την ικανότητά της να δημιουργεί νέες οπτικές προσεγγίσεις για μια ποικιλία εφαρμογών που κυμαίνονται από της κινηματογραφικές ταινίες, τις καινοτόμες συσκευασίες, το σχεδιασμό ιστοσελίδων και τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας για μεγάλες διεθνείς εταιρείες.


Graphic Designer | aggeliki.mk@gmail.com
"Πολίτης της Κυριακής" | "Παράθυρο" 17.04.16
#Γραφιστορίες #064


No comments: