16.1.18

| ΑΡΧΕΙΟ | Cyprus Story Telling – An interview with GSC to Rob Snow

| Αρχείο |

Graphic Stories Cyprus #4

Ο αγαπημένος μας σχεδιαστής, φίλος και γραφιστορίτης Rob Snow μέσα από μια όμορφη συνέντευξη που φιλοξένησε στο blog του παρουσιάζεται η ιδέα, ο σκοπός και το όραμα του Graphic Stories Cyprus.

Με την άδειά του δανειζόμαστε και μεταφέρουμε αυτούσια τη συνέντευξη στις γραφιστορίες.



   Thank you Rob : )

-----------------------------------------------------------------------

An interview with GSC to Rob Snow


Το Graphic Stories Cyprus είναι μια πρωτοβουλία που αφορά τη διοργάνωση συνεδρίων που περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργαστήρια και εκθέσεις που λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια. Η πρωτοβουλία, που δημιουργήθηκε και διοργανώθηκε από την Αγγελική Αθανασιάδη και τον Μίλτο Καρρά, φιλοξένησε αρκετές αξιοσημείωτες προσωπικότητες του Ελληνικου και Κυπριακού Design, του υποφαινόμενου συμπεριλαμβανομένου. Το συνέδριο αποτελείται από βραδινά σεμινάρια από αξιόλογες προσωπικότητες του Design και από προσκεκλημένους ομιλητές. Στη συνέχεια τυπικά, κατά την επόμενη περίοδο του Σαββατοκύριακου, υπάρχει ένα σύνολο εργαστηρίων και εκθέσεων που αφορούν όλες τις πτυχές της γραφιστικής. Πέρσι ήμουν καλεσμένος να συμμετάσχω σε αυτές τις εκδηλώσεις και έμεινα συγκλονισμένος από την εμπειρία. Φέτος κλήθηκα να συνεχίσω τις διαλέξεις και τα εργαστήρια, αλλά και για να παρουσιάσω την πρώτη μου έκθεση έξω από την Ελλάδα. Η όλη εκδήλωση θα είναι κουραστική για εμένα, καθώς θα πρέπει να αντεπεξέλθω και στις τρεις δράσεις που έχω στο ρόστερ μου, αλλά όπως και πέρσι είμαι καθησυχασμένος καθώς γνωρίζω ότι όλη η εκδήλωση Graphics Stories Cyprus θα είναι οργανωμένη και θα τρέξει πολύ καλά, όπως έδειξαν τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, σε μια μικρή προετοιμασία για την εκδήλωση, παρουσιάζω μια συνέντευξη με τους ιδρυτές για να ρίξω λίγο φως στα κίνητρα, την ιστορία και τις προετοιμασίες αυτών των δράσεων, με μερικά πρόσθετα κομμάτια στη μέση για να προσθέσω λίγο καρύκευμα. Κατάφερα να μιλήσω με την Αγγελική Αθανασιάδη και τον Μίλτο Καρρά για την εξαιρετική πρωτοβουλία τους. [For the English version read below or look here]. 

1) Πώς ξεκίνησε η ιδέα για το Graphic Stories Cyprus; 

Ζώντας για πολλά χρόνια στην Ελλάδα και δουλεύοντας ως  επαγγελματίας graphic designer αναμείχθηκα από πολύ νωρίς σε αυτό που ονομάζουμε ¨τα κοινά¨ του επαγγέλματος. Συμμετείχα σε διάφορα forums σχετικά με τη γραφιστική και την οπτική επικοινωνία, παρακολουθούσα συνέδρια και ημερίδες και γενικά προσπαθούσα να μένω ενεργή στην τοπική κοινότητα σχεδιαστών. Το 2004, από κοινού, με μία ομάδα φίλων και συναδέλφων σχεδιαστών δημιουργήσαμε το VCDC (Visual Communication Designers Club) με το αντίστοιχο διαδικτυακό forum με στόχο την ενημέρωση, την επικοινωνία και την προσφορά αλλά και τον διαμοιρασμό γνώσης και εμπειρίας σε σχέση με την οπτική επικοινωνία. Όταν το 2009 μετακόμισα στην Κύπρο, διαπίστωσα την έλλειψη αντίστοιχων δράσεων και πρωτοβουλιών που να αφορούν τους σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας στο σύνολό τους. Τον Ιούλιο του 2014 μου έγινε πρόταση και ξεκίνησα να αρθρογραφώ για μια από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Κύπρου, τον "Πολίτη". Η εβδομαδιαία στήλη μου με τον τίτλο "Γραφιστορίες" στάθηκε η αφορμή να αλληλεπιδράσω με τους επαγγελματίες αλλά και τους φοιτητές της οπτικής επικοινωνίας στο νησί και συν το χρόνο να ωριμάσει μέσα μου και η ιδέα της δημιουργίας ενός ανοικτού και ανεξάρτητου συνεδρίου γραφιστικής και οπτικής επικοινωνίας με στόχο να καλύψει αυτό το κενό της ενημέρωσης, της παροχής γνώσεων αλλά και για να φέρει κοντά την ουσιαστικά ανύπαρκτη οργανωτικά μέχρι τότε κοινότητα των σχεδιαστών. Τον Μάρτιο του 2015 το 1ο Graphic Stories Cyprus έλαβε σάρκα και οστά και παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις ειδικών και μη, η επιτυχία του ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ανάβοντας το πράσινο φως για να συνεχίσουμε και να φτάσουμε, αισίως προ των πηλών του 4ου κατά σειρά συνεδρίου γραφιστικής και οπτικής επικοινωνίας Κύπρου.



 
2) Τι περιλαμβάνει το Graphıc Storıes Cyprus όσον αφορά το περιεχόμενο του;  

Το Graphıc Storıes Cyprus περιλαμβάνει διαλέξεις, εργαστήρια, εκθέσεις, ενώ από το 2017 έχει εντάξει στο πρόγραμμά του και διεθνές διαγωνιστικό τμήμα που αφορά το σχεδιασμό αφίσας. Οι διαλέξεις, από καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της Οπτικής Επικοινωνίας, αναδεικνύοντας το παρόν αλλά και εξερευνώντας το μέλλον της. Τα εξειδικευμένα εργαστήρια, από έμπειρους καθοδηγητές προσφέρουν συσσωρευμένη και επαγγελματικού επιπέδου γνώση και εμπειρία σε σχέση με τις σύγχρονες πρακτικές του design, ενώ απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες, όσο και σε φοιτητές. Οι εκθέσεις αποσκοπούν στην ανάδειξη της σύγχρονης θεματολογίας που αφορά την Οπτική Επικοινωνία, τη δημιουργία κλίματος αναζήτησης και προβληματισμού. Μέσα από τον διαγωνισμό αφίσας δίνεται η ευκαιρία σε νέους και όχι μόνο, σχεδιαστές να προβάλουν και να αναδείξουν το ταλέντο και τη δουλειά τους σε διεθνές επίπεδο. Φέτος, για το 2018, με αφορμή το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού, "Γραφή, το Έναυσμα του Πολιτισμού", έχουμε προγραμματίσει την πραγματοποίηση εργαστηρίων για παιδιά σχολικής ηλικίας, θέλοντας να εγείρουμε το ενδιαφέρον αλλά και τη συνειδητοποίηση σε σχέση με την οπτική επικοινωνία, αλλά και την καλλιέργεια εικαστικής παιδείας σε ένα μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού.
 
 
3) Πόσες εκδηλώσεις έχουν συμπεριληφθεί κατά τη διάρκεια των ετών και ποιοι συμμετείχαν; 
 
Από το 2015, όπου και ξεκίνησε το Graphic Stories Cyprus, έχουν φιλοξενηθεί συμπεριλαμβανομένων των φετινών, 25 διαλέξεις, 9 δημιουργικές εκθέσεις, 9 εξειδικευμένα επαγγελματικού επιπέδου εργαστήρια καθώς και ένα παιδικό εργαστήρι, 2 διεθνής διαγωνισμοί αφίσας με συμμετοχές από όλον τον κόσμο, ενώ παράλληλα έχουμε διοργανώσει και 2 Behance portfolio reviews για πρώτη φορά στην Κύπρο. Επίσης μια ακόμη νέα δράση προστίθεται στο πρόγραμμά μας για το 2018 σε συνεργασία με το Animafest Cyprus και θα ονομάζεται "Animated Stories".
 
 
4) Ποια ζητήματα, τόσο τεχνικά όσο και γραφειοκρατικά, αντιμετωπίσατε κατά την υλοποίηση του συνεδρίου; Πώς καταφέρατε να σταθμίσετε και να αντεπεξέλθετε στο κόστος που συνεπάγεται ένα τέτοιο εγχείρημα μαμούθ;  
 
Από την πρώτη στιγμή έγινε φανερό ότι ένα τέτοιου μεγέθους εγχείρημα θα χρειαζόταν πολύ καλό προγραμματισμό, σκληρή δουλειά αλλά και αναζήτηση στήριξης, τόσο σε σχέση με την υλικοτεχνική υποδομή υπό μορφή χορηγιών και άλλων μέσων αρωγής, αλλά και όσον αφορά την εθελοντική προσφορά από ανθρώπους που πρόσφεραν, τον χρόνο, την ενέργεια, τις γνώσεις τους και μοιράστηκαν μαζί μας το κοινό μας όραμα. Εξάλλου είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι η όλη προσπάθεια έχει μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Αρχικά ξεκινήσαμε ως μια άτυπη εθελοντική ομάδα δημιουργών για να καταφέρουμε μέσα σε τρία χρόνια από την έναρξη των δραστηριοτήτων μας να δημιουργήσουμε έναν επίσημο μη κερδοσκοπικό οργανισμό.
 
 
5) Έχουν υπάρξει προβλήματα κατά την υλοποίηση της πρωτοβουλίας αυτής; Ο κλάδος των γραφιστών στην Κύπρο υπήρξε θερμός;  
 
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι για πολλά χρόνια στην Κύπρο δεν υπήρχαν ανεξάρτητες πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση και την καλλιέργεια της αξίας της οπτικής επικοινωνίας όχι μόνο προς το ευρύτερο κοινό αλλά και σε σχέση με τους επαγγελματίες του κλάδου. Το κλίμα εσωστρέφειας που επικρατούσε και που έως ένα βαθμό συνεχίζει να υφίσταται μέχρι σήμερα δεν έχει αφήσει τον κλάδο να εξελιχθεί. Η οπτική επικοινωνία είναι από τη φύση της εξωστρεφής, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει πάντα για τους αντίστοιχους επαγγελματίες. Όταν ξεκινούσαμε το 2014 για να οργανώσουμε το 1ο Graphic Stories Cyprus, αρκετοί προσπάθησαν να μας αποθαρρύνουν θεωρώντας πως δεν θα έχει την ανταπόκριση που πρέπει καθώς παρόμοιες προσπάθειες στο παρελθόν έπεσαν στο κενό.  Εμείς κόντρα στις όποιες προβλέψεις καταφέραμε στην πρώτη διοργάνωση, το 2015, να γεμίσουμε μία αίθουσα 110 ατόμων και άλλα 30 άτομα που έμειναν τελικά εκτός αίθουσας μην καταφέρνοντας τελικά να το παρακολουθήσουν. Για εμάς ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό μας και κόντρα στις σειρήνες της εσωστρέφειας, για το τι είναι εφικτό να πετύχουμε και τελικά καταφέραμε να το κερδίσουμε. Σήμερα έχουμε έναν διεθνή διαγωνισμό με 700 συμμετοχές από όλον τον κόσμο, βάζοντας την Κύπρο στον παγκόσμιο χάρτη της οπτικής επικοινωνίας, ενώ τις δράσεις του τελευταίου συνεδρίου παρακολούθησαν περισσότερα από 250 άτομα. Νομίζω ότι η σπίθα που αρχικά ανάψαμε έχει γίνει πλέον φλόγα που αρκεί για να θερμάνει ακόμα και τον πιο δύσπιστο.
 

6) Ποια ήταν τα σημαντικότερα σημεία των τελευταίων τριών ετών; Οποιαδήποτε περίεργα / αστεία γεγονότα;  
 
Το Graphic Stories Cyprus είναι μια γιορτή της γραφιστικής και της οπτικής επικοινωνίας. Κάθε στιγμή είναι σημαντική. Για εμάς είναι χιλιάδες μικρές όμορφες, χαρούμενες στιγμές, είναι η αγάπη του κόσμου, είναι κάθε βήμα που κάνουμε μπροστά και κάθε ρίσκο που παίρνουμε κάθε φορά για να το βελτιώσουμε σε κάθε τομέα, είναι οι δύσκολες αλλά και οι εύκολες στιγμές και το αίσθημα ικανοποίησης που μας αφήνει κάθε φορά ένα χαμόγελο στο πρόσωπο, που παρά την κούραση  μας δίνει τη δύναμη για να συνεχίσουμε για μια ακόμα χρονιά.
 
 
7) Ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον του έργου;  
 
Κάθε διοργάνωση την αντιμετωπίζουμε σαν κάτι καινούριο, σαν κάτι νέο που χτίζεται από την αρχή με την ίδια αγάπη, επαγγελματισμό και συνέπεια σε αυτό που κάνουμε. Όσο υπάρχει και η ανταπόκριση και η αγάπη του κόσμου προχωράμε και επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και χρονικά, κατά τι διάρκεια όλου του έτους αλλά και αναλαμβάνοντας νέες πρωτοβουλίες σε σχέση με το ευρύτερο φάσμα της οπτικής επικοινωνίας. Όπως έχω γράψει και κατά το παρελθόν, αν θα μπορούσα να σκεφτώ μια λέξη ή μια έννοια που πραγματικά θα πρέπει να χαρακτηρίζει έναν σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας, δεν θα ήταν άλλη από τη “δημιουργικότητα”. Όπως ακριβώς ο Σίσυφος, τιμωρημένος από τους θεούς του Ολύμπου να ζει στα σκοτεινά Τάρταρα σπρώχνοντας ένα βράχο συνεχώς προς την κορυφή του λόφου και λίγο πριν την κορυφή ο βράχος να ξεφεύγει, να κατρακυλάει πίσω στους πρόποδες, έτσι και ο γραφίστας καθοδηγούμενος από τις απαιτήσεις κάθε νέου project που αναλαμβάνει θα πρέπει να οδηγεί τη δημιουργικότητά του κάθε φορά σε νέες κορυφές. Σκέφτομαι ότι ίσως τελικά ο Σίσυφος να είναι ευτυχισμένος εκεί στη βάση του βουνού, με την πέτρα στα χέρια του, μιας και ο αγώνας για να φτάσει στη κορυφή αρκεί για να γεμίσει την ανθρώπινη καρδιά του.
 
 
8) Πώς μπορεί κάποιος γραφίστας να συμμετέχει στο συνέδριο;  
 
Το Συνέδριο αφορά όλες τις ειδικότητες και βαθμίδες τόσο των επαγγελματιών σχεδιαστών που εργάζονται στον χώρο της οπτικής επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων, όσο και τους αντίστοιχους φοιτητές και σπουδαστές. Οι διαλέξεις και οι εκθέσεις προσφέρονται ΔΩΡΕΑΝ στο κοινό όμως οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν την κράτησή τους μέσα από το site μας για να διασφαλίσουν τη θέση τους. Για τα εργαστήρια ξεκίνησε η διαθεσιμότητα των εισιτηρίων σε τιμές early bird μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου ενώ ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος, στη συνέχεια και μέχρι τις 10 Μάρτη θα ισχύουν οι κανονικές τιμές. Φέτος για πρώτη φορά οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παραγγείλουν σε ειδική τιμή ένα αναμνηστικό Conference KIT μέσα από το site μας μέχρι τις 5 Μαρτίου και θα μπορούν να το παραλάβουν την ημέρα διεξαγωγής του Συνεδρίου. Το kit περιλαμβάνει την τσάντα του συνεδρίου με εκτύπωση μεταξοτυπίας από τον γνωστό σε όλους μας Tind Silkscreen, συλλεκτικό μαγνήτη 5.5εκ, ξύλινο στυλό και μπλοκ σημειώσεων Graphic Stories Cyprus μεγέθους Α5 . Όλες οι πληροφορίες περιλαμβάνονται εδώ.
 


[ΕΝ] 


An interview with GSC to Rob Snow 






Graphics Stories Cyprus is a Conference and Workshop initiative that has been running for the past three years now. Set-up and run by Aggeliki Athanasiadi and Miltos Karras, the initiative has included several notable figures from the world of Greek and Cypriot design; myself humbly included. The conference consists of evening seminars from notable figures from design, and guest speakers. Then typically, over the following weekend period there consists a set of workshops and exhibitions all related to aspects of graphic design.
Last year I was invited to participate in these events and was overwhelmed with the experience. This year I have been invited back to continue the lectures and workshops, but also stage my first exhibition outside of Greece. The whole event will be a tiring rush between the three events I have on the roster, but as like last year, I am reassured in knowing that the whole Graphics Stories Cyprus event will be managed and run very well; as previous years have shown. So, in a little preparation to the event I am opening an interview with the founders to shed a little light into the motivations, histories, and preparations of these events, with some added bits in the middle to add some spice. I managed to talk to Aggeliki Athanasiadi and Miltos Karras (husband and wife team), about their superb initiative.
[For the Greek version look here].
 





 
1) How did the idea for Graphic Stories Cyprus begin?  
 
Having lived for many years in Greece and worked as a professional graphic designer, I have been involved in the local community of graphic designers. I participated in various forums on graphic and visual communication, attended conferences and workshops, and generally tried to stay active in the local community of designers. In 2004, together with a group of friends and co-designers, we created the VCDC (Visual Communication Designers Club) with the respective web forum with the aim to provide information, communication and offering, as well as sharing, knowledge and experience in visual communication. When I moved to Cyprus in 2009, I noticed the lack of similar actions and initiatives concerning visual communication designers as a whole. In July of 2014, I was offered a proposal and started to write for one of the largest newspapers in Cyprus, Politis. My weekly column entitled “Graphic Stories” was the occasion to interact with the professionals and the students of visual communication on the island and in time made the idea of creating an open and independent conference on graphic and visual communication to mature inside me, aiming to fill this gap in information and knowledge sharing, but also to bring together the virtually non-existent community of designers until then. In March 2015 the 1st Graphic Stories Cyprus came to life, and despite the ominous predictions of experts and non-experts, its success exceeded all expectations, lighting the green light to continue and reach, hopefully before the 4th consecutive conference on graphic design and visual communication in Cyprus.
 
 
2) What does Graphic Stories Cyprus entail as far as content? 
 
Graphic Stores Cyprus includes lectures, workshops, exhibitions, and since 2017 an international poster design contest has been included in its program. Lectures, by prominent professionals, cover a wide range of Visual Communication, highlighting the present and exploring its future. The specialised workshops, by experienced tutors, offer accumulated and professional level of knowledge and experience in relation to modern design practices, and are addressed to professionals as well as to students. The exhibitions aim at highlighting the contemporary themes of Visual Communication, creating a climate of experimentation, to raise questions and to explore possible answers. Through the poster contest, we give the opportunity to young and not only designers to promote and showcase their talent and work internationally. This year, 2018, on the occasion of the international competition, “Writing, the Origins of Civilisation“, we have planned workshops for school-age children, in order to raise interest and awareness in relation to visual communication, and to promote the cultivation of visual education in a larger part of the population.
 

 
3) How many events have been included over the years, and who has been involved?





Since 2015, where Graphic Stories Cyprus has begun, there has been 25 lectures, 9 creative exhibitions, 9 specialized professional workshops as well as a children’s workshop, 2 international poster competitions have been hosted, with entries from all over the world and we have also organized 2 Behance portfolio reviews for the first time in Cyprus. Also a new initiative is added to our program for 2018, in collaboration with Animafest Cyprus and will be called "Animated Stories".
 
4) What issues, both technical and bureaucratic, have you faced in the logistics of the conference? How does the initiative managed to cost all the expenses involved in such a mammoth schedule?  
 
From the very first moment, it became clear that such a large project would require very good planning, hard work and support, both in terms of logistical infrastructure in the form of sponsorships and other means of assistance, but also in terms of volunteering from people who offered, their time, energy, knowledge and shared our common vision. Besides, it is important not to forget that the whole effort is non-profit. We initially started as an informal voluntary creative team to be able to create an official nonprofit organisation within three years of the beginning of our activities.
 






5) How does the initiative managed to cost all the expenses involved in such a mammoth schedule?  
 
First of all, to clarify that for many years in Cyprus there were no independent initiatives aimed at informing and raising the value of visual communication not only to the wider public but also to professionals within the industry. The climate of introversion that prevailed and which to a certain extent continues to exist so far has not left the industry to evolve. Visual communication is by nature extroverted, which unfortunately does not always apply to the respective professionals. When we started in 2014 in order to organise the 1st Graphic Stories Cyprus, many tried to discourage us believing that it would not have the response we wanted because similar efforts in the past did not succeed. We managed, against any projections, in the first event in 2015, to fill a hall of 110 people and another 30 people were left out of the hall, unable to attend. For us it was a bet against ourselves and against the sirens of introversion, about what is feasible to succeed and eventually we managed to win it. Today we have an international contest with 700 entries from all over the world, putting Cyprus on the world map of visual communication while the activities of the last conference attended more than 250 people. I think the spark we first burst has become a flame that is enough to heat even the most skeptical.
 





 
6) What have been some highlights of the past three years? Any strange/funny happenings? 
 
Graphic Stories Cyprus is a celebration of graphic arts and visual communication. Every moment is important. For us there are thousands of small, beautiful, happy moments, it is the love of the world, it is every step we take forward and every risk we take every time to improve it in every field, it is the difficult but also the easy moments and the feeling of satisfaction that every time leaves us with a smile on our face that despite the fatigue gives us the strength to go on for another year.
 

 
7) What are the plans for the future of the project?





Each event is treated as something new, something radical that is built up from the beginning with the same love, professionalism and consistency in what we do. As long as there is the response and the love of the people, we are moving forward and expanding our activities throughout the whole year but also taking new initiatives in relation to the broader spectrum of visual communication. As I have written in the past, if I could think of a word or concept that really should characterise a visual communication designer, it would be none other than “creativity”. Just like Sisyphus, punished by the gods of Olympus living in the dark Tartara, pushing a rock all the way to the top of the hill, and just before the top the rock escapes, tossing back to the foot, in the same way the graphic designer guided by the demands of each new project he undertakes should lead his creativity to new peaks each time. I think perhaps that Sisyphus will be happy there at the base of the mountain, with the stone in his hands, since the struggle to reach the summit is enough to fill his human heart.
 

www.graphicstoriescyprus.com





8) How could a graphic designer participate in the conference?  
 
The Conference addresses all the categories and degrees of both design professionals working in the field of visual communication, print, web, 3D or multimedia applications, as well as respective students. Lectures and exhibitions are offered for free to the public, but those interested should make a reservation through our site to ensure their seat. For the workshops, early bird ticket availability has started until the 15th of February, while the number of tickets is limited, and until the 10th of March, normal prices will apply. This year, for the first time, participants will be able to order a commemorative Conference KIT at a special price through our site until the 5th of March and they will be able to receive it on the day of the conference. The kit includes the conference bag with silk-screen printing from Tind Silkscreen, a collectors magnet 5.5cm, a wooden pen and a Graphic Stories Cyprus notebook size A5. All information are included here.
 





 
 
 
 

No comments: