7.3.18

| ΑΡΧΕΙΟ | Συνέντευξη της Αγγελικής Αθανασιάδη στον Απόστολο Κουρουπάκη

| ΑΡΧΕΙΟ |

Graphic Stories Cyprus #4

Συνέντευξη της Αγγελικής Αθανασιάδη στον Απόστολο Κουρουπάκη
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Η Καθημερινή Κύπρου", ένθετο "ΖΩΗ"
04 Μαρτίου 2018



[ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη]


1. Τι είναι το Graphic Stories Cyprus;

Το Graphic Stories Cyprus είναι μια γιορτή της γραφιστικής και της οπτικής επικοινωνίας. Είναι το ετήσιο Συνέδριο Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου που θέτει ως στόχο την καλλιέργεια εικαστικής παιδείας και την ανάπτυξη κριτικής αντίληψης γύρω από τις σύγχρονες γραφικές τέχνες και τα θέματα που τις απασχολούν, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και διεθνώς. Παράλληλα συμβάλει στην προώθηση και προβολή της Κυπριακής οπτικής επικοινωνίας και δημιουργίας όχι μόνο στην Κύπρο, αλλά και στο εξωτερικό και στην ενθάρρυνση της δικτύωσης με πολιτιστικά ιδρύματα, φορείς και ομάδες σύγχρονης τέχνης στο εξωτερικό. Η διοργάνωση εκθέσεων, συνεδρίων και εργαστηρίων είχε ως στόχο την κατάδειξη και την προώθηση της αξίας της οπτικής επικοινωνίας στο ευρύ κοινό, τη δημιουργία κουλτούρας και αξιών καθώς και τη διασύνδεσή της με τα τεκταινόμενα στο κοινωνικό πεδίο. Παράλληλα, μέσω της υλοποίησης των πιο πάνω δράσεων θέτει ως εφικτό στόχο και την καλλιέργεια επαγγελματικής ενσυναίσθησης. Σε πιο προσωπικό επίπεδο, είναι χιλιάδες μικρές όμορφες, χαρούμενες στιγμές, είναι η αγάπη του κόσμου, είναι κάθε βήμα που κάνουμε μπροστά και κάθε ρίσκο που παίρνουμε κάθε φορά για να το βελτιώσουμε σε κάθε τομέα, είναι οι δύσκολες αλλά και οι εύκολες στιγμές και το αίσθημα ικανοποίησης που μας αφήνει κάθε φορά ένα χαμόγελο στο πρόσωπο, που παρά την κούραση μας δίνει τη δύναμη για να συνεχίσουμε για μια ακόμα χρονιά. 



2. Είναι η τέταρτη χρονιά που διοργανώνεται το εν λόγω συνέδριο, τι έχει αλλάξει αυτά τα χρόνια;

Για πολλά χρόνια στην Κύπρο δεν υπήρχαν παρόμοιες ανεξάρτητες πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση και την καλλιέργεια της αξίας της οπτικής επικοινωνίας όχι μόνο προς το ευρύ κοινό αλλά και σε σχέση με τους επαγγελματίες του κλάδου. Το κλίμα εσωστρέφειας που επικρατούσε και που έως ένα βαθμό συνεχίζει να υφίσταται μέχρι σήμερα δεν έχει αφήσει τον κλάδο να εξελιχθεί, στο βαθμό που θα θέλαμε εμείς οι ίδιοι οι επαγγελματίες του κλάδου. Η οπτική επικοινωνία είναι από τη φύση της εξωστρεφής, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει πάντα για τους αντίστοιχους επαγγελματίες. Πριν από τέσσερα χρόνια που ξεκινήσαμε δεν υπήρχε καμία παρόμοια δράση, σε ετήσια βάση, που να απευθύνεται και να αφορά την τοπική κοινότητα των Σχεδιαστών Οπτικής Επικοινωνίας. Από το πρώτο κιόλας εγχείρημα και παρ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε τότε, ο κόσμος αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία και μας έδωσε τη δύναμη να συνεχίσουμε και να πολλαπλασιάσουμε τις δράσεις μας. Έτσι από το 2015 και κάθε χρόνο ανανεώνουμε τη συνάντησή μας με την τοπική κοινότητα των σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, κάθε Μάρτη, για νέες “γραφιστορίες”. Από το 2015 που πραγματοποιήθηκε το πρώτο Συνέδριο και μέχρι σήμερα κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Οι εκδηλώσεις έχουν λάβει πολύ μεγαλύτερη έκταση, έχουν ωριμάσει τόσο σε σχέση με την ποιότητά τους όσο και στη συνείδηση του κοινού, διατηρώντας τον πρωταρχικό τους στόχο, που είναι η ανάπτυξη του χώρου της οπτικής επικοινωνίας και του design. Προσθέσαμε στο πρόγραμμα περισσότερα εξειδικευμένα εργαστήρια για επαγγελματίες και φοιτητές, αλλά παράλληλα απευθυνθήκαμε και στους μαθητές των σχολείων σε όλη την Κύπρο με στόχο την καλλιέργεια της αξίας και της σημασίας της οπτικής επικοινωνίας. Φέτος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οργανώσαμε διεθνή διαγωνισμό αφίσας ενώ παράλληλα φέραμε στο νησί πολλές και σημαντικές διεθνείς εκθέσεις, σε συνεργασία με φορείς και δημιουργικές ομάδες του εξωτερικού. Μέσα από τις δράσεις αυτές δόθηκε το στίγμα του Κυπριακού design, καθώς αρκετοί σχεδιαστές του νησιού μας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και να επικοινωνήσουν τη δουλειά τους όχι μόνο στην Κύπρο αλλά και εκτός αυτής. Για εμάς το όλο εγχείρημα δεν ήταν απλά ένα προσωπικό στοίχημα, αλλά μία πρωτοβουλία που αφορούσε όλη την τοπική κοινότητα των γραφιστών και εικονογράφων, που όχι μόνο κατάφερε να αποτελέσει σημείο αναφοράς και να φέρει την κοινότητα των σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας της Κύπρου κοντά, αλλά συν το χρόνο και προς μεγάλη μας χαρά να βρει μιμητές.


 
3. Οι νέες τεχνολογίες, σαφώς έχουν κάνει ευκολότερο το επάγγελμα του γραφίστα, αλλά πόσο το έχουν αλλάξει;

Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το επάγγελμα του γραφίστα. Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου έχει διευκολύνει πολύ στις μεθόδους παραγωγής αλλά και την ανάπτυξη του κλάδου. Σήμερα, εκτός των άλλων, μιλάμε για σχεδιασμό εμπειρίας χρήστη (UX) και σχεδιασμό διεπαφής χρήστη (UI), για πωλήσεις μέσω internet, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα καθώς και για ένα μεγάλο ακόμα πλήθος εφαρμογών και πεδίων δραστηριοποίησης ενός σχεδιαστή. Θεωρητικά, η χρήση εξελιγμένων τεχνολογικά εργαλείων μπορεί να μείωσε τον χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση κάποιων εργασιών σε σχέση με την οπτική επικοινωνία, στην πράξη όμως η αύξηση των απαιτήσεων τόσο στον χώρο εργασίας, όσο και σε σχέση με τους πελάτες, έχουν κάνει το επάγγελμα του γραφίστα απαιτητικότερο. Σε τελική ανάλυση, ένας γραφίστας δεν είναι κάποιος ο οποίος γνωρίζει να χειρίζεται έναν υπολογιστή και κάποια σχετικά προγράμματα. Είναι ένας επαγγελματίας που πρέπει να διαθέτει την απαραίτητη γνώση και πολυεπιστημονική κατάρτιση προκειμένου όχι μόνο να μπορεί να αντεπεξέλθει στις υψηλές σύγχρονες απαιτήσεις, αλλά και να προσαρμόζεται στις συνεχόμενες αλλαγές που επιφέρει η χρήση των νέων τεχνολογιών. Όπως ακριβώς ένας συγγραφέας δεν γράφει καλύτερα βιβλία απλά και μόνο επειδή πέρασε από τη χρήση της γραφομηχανής στη χρήση ενός επεξεργαστή κειμένου, έτσι και ένας γραφίστας δεν έγινε καλύτερος σχεδιαστής επειδή αντάλλαξε το μολύβι του με το ποντίκι ενός υπολογιστή. Ουσιαστικά οι βασικές θεωρητικές αρχές που διέπουν τη γραφιστική παραμένουν οι ίδιες, εδώ και πολλές δεκαετίες. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός σχεδιαστών που πραγματικά αγαπάνε το επάγγελμά τους και δεν το αντιμετωπίζουν μόνο για βιοποριστικά, επιστρέφουν, όποτε μπορούν στις παραδοσιακές μεθόδους, έστω για κάποια καλλιτεχνικά έντυπα ή για τη διατήρηση της ιστορικότητας αν θες, χρησιμοποιώντας ραπιδογράφους, στοιχειοθεσία, καλλιγραφία, μονοτυπία και άλλα παραδοσιακά μέσα. 




4. Η έντυπη γραφιστική περνάει περίοδο κρίσης; Γίνονται όλα ηλεκτρονικά πλέον;
Πράγματι η έντυπη γραφιστική πέρασε κρίση και μάλιστα περισσότερο έντονη κυρίως στον χώρο των εκδόσεων και των περιοδικών. Με μια πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε κάποιος να αποδώσει τις αιτίες της κρίσης αυτής στο χαμηλό κόστος, στην ευκολία και την αμεσότητα των αντίστοιχων ηλεκτρονικών μέσων και έως ένα βαθμό θα είχε δίκιο. Θεωρώ όμως ότι ένα σημαντικό πρόβλημα των έντυπων εκδόσεων είχε άμεση συνάφεια και με το περιεχόμενο τους. Σε μία εποχή που χαρακτηρίστηκε από αυτό που πολλοί αναλυτές αναφέρουν ως ηλεκτρονική φρενίτιδα, τα έντυπα μέσα προσπάθησαν να μιμηθούν τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά, φυσικά χωρίς επιτυχία και με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα. Σήμερα όμως, με την ταχύτατη εξέλιξη των ψηφιακών εκτυπώσεων, τη βελτίωση της ποιότητας αλλά και την προσιτή τιμή που προσφέρουν έναντι των offset εκτυπώσεων, αργά αλλά σταθερά το έντυπο άρχισε και πάλι να επανακάμπτει. Μπορεί πλέον να είναι μικρού τιράζ, αλλά δεν σε καμία περίπτωση δεν καταργείται. Ένα έντυπο, ένα βιβλίο ή ένα περιοδικό δεν είναι απλά ένα μέσο που περιέχει κάποιες πληροφορίες. Έχει απτή οντότητα, μπορείς να το αγγίξεις, να μελετήσεις το πως έχει τυπωθεί, πως έχει δεθεί, θα αισθανθείς τη μυρωδιά του χαρτιού και της μελάνης και θα το στολίσεις στη βιβλιοθήκη σου. Θα επανέλθεις σε αυτό όποτε το αναζητήσεις αλλά παράλληλα θα ανακαλέσεις στη μνήμη σου εικόνες και θύμησες από το που ή πότε το αγόρασες ή ακόμη και ποιος στο προσέφερε ως δώρο. Η αξία του έντυπου μέσου, του απτού δεν αντικαθίσταται από την ηλεκτρονική του μορφή όση περισσότερη πληροφορία κι αν προσφέρει και αυτός είναι ο λόγος που παρατηρείται μια μεταστροφή και μια, έστω μικρή προς το παρών, ανάκαμψη της έντυπης γραφιστικής. 


 

5. Επηρεάζεται η έμπνευση του γραφίστα από την επέλαση της τεχνολογίας;

Στη ζωή μας, είτε την προσωπική, είτε την επαγγελματική, τίποτα δεν έρχεται από μόνο του, καμία απόσταση δεν μειώθηκε χωρίς να κάνουμε το πρώτο βήμα. Το ίδιο ισχύει και για την έμπνευση. Σύμφωνα με τον Πάμπλο Πικάσο, η έμπνευση είναι κάτι το υπαρκτό, αλλά πρέπει ταυτόχρονα να σε βρει να δουλεύεις. Θεωρώ ότι η έννοια της έμπνευσης είναι αρκετά υπερτιμημένη σε σχέση με τη δουλειά ενός γραφίστα. Όπως έχω γράψει και κατά το παρελθόν, αν θα μπορούσα να σκεφτώ μια λέξη ή μια έννοια που πραγματικά θα πρέπει να χαρακτηρίζει έναν σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας, δεν θα ήταν άλλη από τη “δημιουργικότητα”. Ένας επαγγελματίας σχεδιαστής όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα συγκεκριμένο πρόβλημα οπτικής επικοινωνίας, δεν περιμένει να του έρθει η έμπνευση για να το λύσει. Συνήθως υπάρχει μια μεθοδολογία ανάλυσης και μελέτης του προβλήματος και των ειδικών απαιτήσεών του, τόσο από την πλευρά του πελάτη, όσο και από τη πλευρά του κοινού στο οποίο αυτός θέλει να απευθυνθεί. Οι λύσεις που δίνονται άπτονται της γνώσης, της δημιουργικότητας και της εμπειρίας του σχεδιαστή, που με μία λέξη έχει επικρατήσει, όχι απόλυτα δικαίως, να αποκαλούμε “έμπνευση”. Η θετική πλευρά της τεχνολογικής επέλασης θα μπορούσε να αποδοθεί στο γεγονός ότι με τη χρήση του διαδικτύου, ένας γραφίστας έχει τη δυνατότητα να συλλέξει πολύ μεγαλύτερο πλήθος πληροφοριών και σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με το πρόβλημα που πρέπει να επιλύσει.
 



6. Συνοπτικά μπορείτε να μας πείτε τι περιλαμβάνει η θεματολογία των εργαστηρίων;

Η θεματολογία των εργαστηρίων που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας, Graphic Stories Cyprus περιλαμβάνει από την κατασκευή ενός αλφάβητου με cartoons μέχρι την δημιουργία ενός πλήρους κόμιξ και από τη δημιουργία ιστοσελίδων για το διαδίκτυο μέχρι την εικονογράφηση με τη χρήση παραδοσιακών αλλά και ηλεκτρονικών μεθόδων.

Το εργαστήριο με τίτλο “Χαρτιά, Μολύβια και Πίξελς” εισηγείται ο σχεδιαστής Rob Snow, ο οποίος παρουσιάζει μια μέθοδο με την οποία μπορεί να δημιουργηθεί ένα γρήγορο και εύκολο σχέδιο χρησιμοποιώντας παραδοσιακές μεθόδους σχεδίασης, σύνθεσης και μορφής και μεταφορά του στη συνέχεια στον υπολογιστή. Χρησιμοποιώντας το Photoshop και επιλεγμένες βούρτσες, οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη μορφή ενός έργου τέχνης, σε τόσο καλό και προχωρημένο επίπεδο σαν να ήταν ζωγραφισμένο στο χέρι.

Ο Νίκος Γαζετάς, είναι ο καθοδηγητής του 2ου εργαστηρίου με τίτλο “Σχεδιασμός Ιστοσελίδων με τη χρήση του InDesign” μέσα από το οποίο θα παρουσιάσει την εύκολη μετάβαση από τα έντυπα στο Διαδίκτυο. Το εργαστήριο απευθύνεται σε σχεδιαστές που έχουν λειτουργική γνώση του προγράμματος και θέλουν να επεκτείνουν τις γνώσεις τους και στον τομέα του σχεδιασμού ιστοσελίδων με τη χρήση του InDesign.

Ο Τάσος Αναστασιάδης και ο Μάνος Γκανάς στο πλαίσιο της συνεργασίας τους με το Graphic Stories Cyprus, θα πραγματοποιήσουν ένα διήμερο εργαστήρι ταξιδεύοντας μας στον μαγικό κόσμο των κόμιξ! Κόμιξ όπως διαβάζαμε όταν ήμασταν παιδιά αλλά και underground!

Τέλος, το παιδικό εργαστήρι μας επιμελείται η εικονογράφος Παναγιώτα Μιχαήλ κι έχει ως θέμα του τη γραφή η οποία από αρχαιοτήτων χρόνων γίνεται τρόπος γραφιστικής επικοινωνίας, αποκτά μορφή και γίνεται τρόπος έκφρασης.


7. Ο γραφίστας σήμερα είναι καλλιτέχνης ή καλός χρήστης των νέων εργαλείων που προσφέρει η τεχνολογία;
Ο γραφίστας είναι ένας επαγγελματίας που συνδυάζει όχι μόνο τις τέχνες και την τεχνολογία για να επικοινωνήσει ιδέες και να επιλύσει προβλήματα οπτικής επικοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιεί πολλαπλά μέσα και εργαλεία, εικόνες, σύμβολα, λέξεις, τυπογραφία, χρώματα, σχήματα και υφές για το σκοπό αυτό. Στόχος του είναι να μεταφέρει όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται το μήνυμα ενός πελάτη σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ο γραφίστας συχνά συγχέεται με τον καλλιτέχνη, ή εσφαλμένα εκλαμβάνεται απλά ως ένας καλός χρήστης των νέων εργαλείων που προσφέρει η τεχνολογία, καμία όμως από τις δυο οπτικές δεν προσδιορίζει την αλήθεια. Όπως έχω πει και στο παρελθόν, ένας καλλιτέχνης δημιουργεί για να εμπνεύσει και να μοιραστεί κάτι, που είναι αποκλειστικά δικό του, με το κοινό, το οποίο τις περισσότερες φορές δίνει τη δική του ερμηνεία σε αυτό που λαμβάνει. Ο γραφίστας, από την άλλη πλευρά, δημιουργεί για να επικοινωνήσει και να επιλύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα οπτικής επικοινωνίας. Η επιτυχία του δεν καθορίζεται από το πόσο όμορφο ή χαριτωμένο είναι αυτό που δημιούργησε αλλά από το μετρήσιμο αποτέλεσμα της δουλειάς του που μπορεί να είναι οι πωλήσεις ενός προϊόντος ή το αντίκτυπο που έχει το μήνυμα που θέλει να περάσει στο κοινό. Σε αντιδιαστολή ένας καλός χρήστης των νέων εργαλείων που προσφέρει η τεχνολογία δεν μπορεί να θεωρηθεί ως γραφίστας, αν δεν διαθέτει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο και τις γνώσεις που απαιτούνται για το σκοπό αυτό.



8. Πολλοί καταφεύγουν στο DIY, θεωρώντας ότι έτσι μειώνεται το μπάτζετ μιας δουλειάς, πώς σχολιάζετε;

Δυστυχώς αυτό είναι ένα φαινόμενο των καιρών μας. Φυσικά είναι πολύ απλό το να καταλάβει κάποιος γιατί μια τέτοια πρακτική είναι λάθος, καθώς στερείται κάθε σοβαρότητας και ορθολογικού επιχειρηματικού σχεδιασμού. Είτε μιλάμε για μια ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα, είτε απλά για ένα λογότυπο, αυτό που θα πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι η οπτική επικοινωνία δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως τρέχων βραχυπρόθεσμο έξοδο για μια εταιρία, αλλά ως μακροπρόθεσμη ανταποδοτική επένδυση. Τις περισσότερες φορές, οι απώλειες κερδών μπορεί να είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με το υποτιθέμενο αρχικό όφελος λόγω της μείωσης του αρχικού προϋπολογισμού. Η οπτική ταυτότητα είναι αναπόσπαστο μέρος του marketing και του στρατηγικού σχεδιασμού για μια επιχείρηση και θα πρέπει να γίνεται σωστά και ολοκληρωμένα από την αρχή έτσι ώστε σε βάθος χρόνου να μην αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη και εξέλιξή της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του Συνεδρίου Graphic Stories Cyprus είναι και η ενημέρωση του ευρύτερου κοινού για την αξία της δουλειάς ενός σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας.




9. Ποιος είναι ο πιο δύσκολος πελάτης για έναν γραφίστα;
Λακωνικά θα έλεγα ότι είναι εκείνος ο οποίος έχει πρόβλημα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Είναι ο πελάτης αυτός που στην πραγματικότητα δεν ξέρει τι θέλει, αλλά έχει, όχι απλά την αίσθηση, αλλά την βεβαιότητα πως όχι μόνο ξέρει με ακρίβεια το τι θέλει αλλά παράλληλα γνωρίζει να το κάνει και μόνος του. Βασική προϋπόθεση για να είναι γόνιμη η συνεργασία των δυο μελών, πελάτη και γραφίστα, είναι η ουσιαστική και ενεργή μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Ο πελάτης θα πρέπει να επικεντρώνει την προσοχή του στο μήνυμα που στοχεύει να περάσει και στο κοινό που τον ενδιαφέρει και όχι στις τεχνικές και αισθητικές δομές του σχεδιασμού. Τα παραπάνω είναι το πεδίο δράσης και εξειδίκευσης του σχεδιαστή. Οι επαγγελματικές και τεχνικές δεξιότητες, η υψηλή αισθητική, η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια, η δημιουργική σκέψη και η επίτευξη της βέλτιστης λύσης σε ένα πρόβλημα επικοινωνίας ή διαφήμισης είναι μερικές μόνο από τις υπηρεσίες για τις οποίες πληρώνετε ένας γραφίστας. Ο κίνδυνος να υποβιβαστεί ή ακόμα και να χαθεί η βασική ιδέα και το μήνυμα που θέλει να επικοινωνήσει ένας πελάτης είναι ορατός στις περιπτώσεις που δεν δίνονται στον σχεδιαστή οι απαραίτητες ελευθερίες για δημιουργία και αυτός παραγκωνίζεται σε ρόλο παθητικού εκτελεστή. Ο κόσμος του design συνεχώς αλλάζει, πειραματίζεται με καινούργιες δομές και τάσεις, ακολουθεί νέους δρόμους. Είναι καθήκον του σχεδιαστή να παρακολουθεί τις εξελίξεις με στόχο την αποφυγή είτε τετριμμένων και στερεότυπων ιδεών είτε την επανάληψη παρωχημένων σχεδιαστικών λύσεων. Είναι κατά συνέπεια ευθύνη του σχεδιαστή να εξηγεί και να εκπαιδεύει τρόπον τινά τους πελάτες του σε σχέση με την σημασία και την σημαντικότητα των σχεδιαστικών επιλογών. Αυτή η αμφίδρομη αλληλεπίδραση είναι πολλές φορές επίπονη και για τις δυο πλευρές, αλλά η αναγκαιότητα της κρινόμενη μακροπρόθεσμα, είναι υψηλή. Το ζητούμενο θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είναι η καλλιέργεια κοινής αντίληψης μεταξύ πελάτη και σχεδιαστή. Η διαφορετική οπτική γωνία αποτελεί σημείο τριβής μεταξύ σχεδιαστών και πελατών, αλλά είναι ταυτόχρονα αυτή η διαφορετικότητα που μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για μία παραγωγική συνεργασία. Το σίγουρο είναι ότι οι πελάτες χρειάζονται και αυτοί εκπαίδευση. Ένα μέρος του συνεδρίου αλλά και στόχος γενικότερα του Graphic Stories Cyprus αποτελεί και η εκπαίδευση των εν δυνάμει πελατών και η πληροφόρηση τους για την αξία της οπτικής επικοινωνίας.



10. Ο κλάδος των γραφιστών στην Κύπρο πώς έχει προσλάβει αυτή τη δράση όλα αυτά τα χρόνια;
Όταν ξεκινούσαμε το 2014 για να οργανώσουμε το 1ο Graphic Stories Cyprus, αρκετοί προσπάθησαν να μας αποθαρρύνουν θεωρώντας πως δεν θα έχει την ανταπόκριση που πρέπει, καθώς παρόμοιες προσπάθειες στο παρελθόν έπεσαν στο κενό. Εμείς κόντρα στις όποιες προβλέψεις καταφέραμε στην πρώτη διοργάνωση, το 2015, να γεμίσουμε μία αίθουσα 110 ατόμων και άλλα 30 άτομα που έμειναν τελικά εκτός αίθουσας μην καταφέρνοντας τελικά να το παρακολουθήσουν. Για εμάς ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό μας και κόντρα στις σειρήνες της εσωστρέφειας, για το τι είναι εφικτό να πετύχουμε και τελικά καταφέραμε να το κερδίσουμε. Σήμερα έχουμε έναν διεθνή διαγωνισμό με 700 συμμετοχές από όλον τον κόσμο, βάζοντας την Κύπρο στον παγκόσμιο χάρτη της οπτικής επικοινωνίας, ενώ τις δράσεις του τελευταίου συνεδρίου παρακολούθησαν περισσότερα από 250 άτομα. Κάθε διοργάνωση την αντιμετωπίζουμε σαν κάτι καινούριο, σαν κάτι νέο που χτίζεται από την αρχή με την ίδια αγάπη, επαγγελματισμό και συνέπεια σε αυτό που κάνουμε. Όσο υπάρχει και η ανταπόκριση και η αγάπη του κόσμου προχωράμε και επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και χρονικά, κατά τη διάρκεια όλου του έτους αλλά και αναλαμβάνοντας νέες πρωτοβουλίες σε σχέση με το ευρύτερο φάσμα της οπτικής επικοινωνίας. Νομίζω ότι η σπίθα που αρχικά ανάψαμε έχει γίνει πλέον φλόγα που αρκεί για να θερμάνει ακόμα και τον πιο δύσπιστο.




Ευχαριστώ θερμά τον δημοσιογράφο Απόστολο Κουρουπάκη για την τιμή και την ευκαιρία που μου έδωσε να μιλήσω εφ'όλης της ύλης.





No comments: