Posts

Showing posts from April, 2018

Συνέντευξη: Δημήτρης Παπάζογλου | Ρυθμός, αρμονία, ακρίβεια και «ατύχημα»

Image
Ο Δημήτρης Παπάζογλου είναι ένας πολυβραβευμένος σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας που ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη, αλλά το ταλέντο και η δουλειά του έχουν ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας του. Το 2018, για τη νέα οπτική ταυτότητα της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, ο ίδιος και η ομάδα του απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία Γενικής Γραφιστικής, στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης (ΕΒΓΕ), ενώ για την αντίστοιχη οπτική ταυτότητα τιμήθηκε με το Χρυσό Βραβείο Γραφιστικής, καθώς και με το Αριστείο Τυπογραφίας.  Δημήτρης Παπάζογλου | Φωτογραφία: Κώστας Αμιρίδης 1. Σε σχετικά μικρή ηλικία, 27 ετών, γνώρισες την επιτυχία και την αναγνώριση της γραφιστικής κοινότητας, καθώς έγινες ο νεαρότερος σχεδιαστής που κέρδισε τη διάκριση ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ των Ελληνικών Βραβείων Γραφιστικής και Εικονογράφησης εν έτη 2004. Θεωρείς ότι η επιτυχία αυτή επηρέασε και σε ποιο βαθμό την μετέπειτα επαγγελματική αλλά και προσωπική σου πορεία; Μπορώ με σιγουριά να πω πως δεν αποτέλεσε αφο

POP UP EXHIBITIONS AT ISNOTGALLERY - MAY & JUNE 2018

Image
Η Isnotgallery μεταμορφώνεται σε pop up χώρο για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο με την παρουσίαση 3 καλλιτεχνών οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικά πεδία δράσης και δημιουργίας. Ο κάθε καλλιτέχνης θα έχει στην διάθεση του ένα μέρος της ISNOTGALLERY για να τον διαμορφώσει όπως ο ίδιος το επιθυμεί για να παρουσιάσει την δουλειά του.Ο εκάστοτε καλλιτέχνης θα έχει στην διάθεση του 10 ημέρες για να παρουσιάσει την δουλειά του. Η πρώτη καλλιτέχνης που θα παρουσιάσει την δουλειά της είναι η Γιώτα Ευθυμίου η οποία θα δεχτεί το φιλοθεάμον κοινό την Παρασκευή 11 Μαΐου στις 19:30 στην IsNoGallery.   Η Γιώτα Ευθυμίου θα παρουσιάσει τα ονειρικά της πορτραίτα τα οποία λειτουργούν και ως καθρέπτης συναισθημάτων της ιδίας αλλά και του καθενός από εμάς ξεχωριστά.Η γραφή της Ευθυμίου είναι απλή και κατανοητή στον θεατή,υπάρχουν οι στιγμές που αναρωτιέσαι εάν τα έργα της είναι έτοιμα για να παρουσιαστούν στο κοινό ή εάν κάτι ήρθε απότομα και σταμάτησε την ολοκλήρωση τους.Τα τεράστια

Εργαστήρι: Ανακαλύπτοντας τον Κινέζικο Πολιτισμό μέσα από τη γραφή του | 28.04.2018 - Αθήνα

Image
Οι συμμετέχοντες σε αυτό το εργαστήρι, με οδηγό την Καθηγήτρια Ιστορίας Τζινγκ Λινγκ (Jing Ling), θα έχουν τη δυνατότητα να έλθουν πιο κοντά στον τρόπο σκέψης και ζωής των Κινέζων, καθώς και στην κινεζική κουλτούρα, μέσα από τη γνωριμία με την ιστορία της κινεζικής γραφής, την εκμάθηση κινεζικών χαρακτήρων και τη δημιουργία ιδεογραμμάτων. Οι κινεζικοί χαρακτήρες συγκαταλέγονται στα πιο διαδεδομένα συστήματα γραφής στον κόσμο, ανά αριθμό χρηστών. Μερικά από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα, ήταν αρχικά τα εικονογράμματα, τα οποία απεικονίζουν τα αντικείμενα που δηλώνονται, ή τα ιδεογράμματα, στα οποία η σημασία εκφράζεται εικονικά. Οι πρώτες σωζόμενες συστηματικές επιγραφές, ανάγονται στην ύστερη δυναστεία των Shang (περίπου 1200-1050 π.Χ.), σκαλισμένες σε οστά ζώων, όπως αυτά παρουσιάζονται στην έκθεση "Αρχαία Κινεζική Επιστήμη και Τεχνολογία" στο Μουσείο Ηρακλειδών. Ανάλογα με την κατηγορία των χαρακτήρων, θα εισαχθούν στο εκπαιδευτικό εργαστήρι ορισμένοι βασικοί κινέζοι χ

Εργαστήρι καλλιγραφίας | Ειρήνη Γκόνου

Image
Εργαστήριο καλλιγραφίας με την διακεκριμένη καλλιγράφο/εικαστικό Ειρήνη Γκόνου Δευτέρα, 7 Μαΐου 2018, 18:00 Cancellaresca ή καγκελαριακή ή Italic Η cancellaresca είναι ο τύπος της γραφής που εξελίχθηκε στα σκριπτόρια της παπικής καγκελαρίας τον 15ο αιώνα συνεχίζοντας την παράδοση της Ουμανιστικής. Ο Ferdinando Ruano το 1554 αποκρυσταλλώνει την φόρμα της, την ονομάζει cancellaresca και γίνεται αμέσως δεκτή στους κύκλους των διανοούμενων και της ανώτατης τάξης. Η καγκελαριακή είναι βασισμένη στο οβάλ σχήμα του σώματος των γραμμάτων της, ελαφρά επικλινής, είναι γραφή που ρέει και γράφεται με ρυθμό με την πένα να σηκώνεται ελάχιστα από το χαρτί. Με αυτά τα χαρακτηριστικά γίνεται η χειρόγραφη προέλευση των τυπογραφικών italics. Στο αρμονικό σώμα του κειμένου οι απολήξεις των γραμμάτων μπορούν να συνεχιστούν με θαρραλέες κινήσεις και να δώσουν μια εικόνα έντονα διακοσμητική με προσωπική διάσταση.  Η Ειρήνη Γκόνου γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε στην École Natιοnale Superieure des Beaux-

Cagdi | Two Days of Print + a Party

Image
Two Days of Print + a Party | 19-20 Μαΐου 2018 H 1η Δραστηριότητα από την Ένωση Γραφιστών & Εικονογράφων Κύπρου για το 2018 Η Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου (ΕΓΕΚ), στα πλαίσια του προγραμματισμού της για το 2018, πρόκειται να διοργανώσει τρία θεματικά διήμερα που αποσκοπούν στην ενημέρωση και στην εξοικείωση επαγγελματιών του χώρου σε θεωρητικά και τεχνικά θέματα Γραφιστικής και Εικονογράφησης. Κυρίαρχοι στόχοι των εκδηλώσεων αυτών, είναι να δημιουργηθεί ένα ενεργό δίκτυο από επαγγελματίες με εις βάθος γνώσεις σε θέματα του κλάδου και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για συνεργασίες μεταξύ των μελών της Ένωσης. Το Σαββατοκύριακο 19-20 Μαΐου, θα διεξαχθεί το πρώτο διήμερο, το οποίο θα έχει ως ευρύτερο θέμα την Εκτυπωτική, εστιάζοντας σε παραδοσιακές και σύγχρονες τεχνικές και μεθόδους πολλαπλών εκτυπώσεων. Το διήμερο που έχει στόχο να εμπνεύσει και να προσφέρει πρακτικές γνώσεις στους συμμετέχοντες θα αποτελείται από 4 παρουσιάσεις, 3 εργαστήρια, 1 εκπαιδευτική επ

Σχεδιασμός συσκευασίας και η λογική που ακολουθούμε, του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Image
Ο γνωστός σχεδιαστής Δημήτρης Κανελλόπουλος, Design Director του δημιουργικού γραφείου The Comeback Studio , αναλύει την λογική και τη διαδικασία που ακολουθούμε για τον σχεδιασμό της συσκευασίας ενός προϊόντος.  
 Η εικόνα του προϊόντος πρέπει να συμβαδίζει με το περιεχόμενο, πρέπει να αναδεικνύει τις αξίες και την ιστορία της μάρκας και η λιανική τιμή πρέπει να είναι τίμια.  Αυτό είναι το βασικό σκεπτικό που έχουμε όταν καλούμαστε να σχεδιάσουμε μία συσκευασία. Οι πρώτες ερωτήσεις που κάνουμε είναι: Έχετε βρει όνομα και την τιμή λιανικής πώλησης; Αρχικά πάντοτε κάνουμε μια συνάντηση με τον πελάτη, είτε από κοντά είτε από “το skype”, για να καταλάβουμε τι θέλει να πετύχει, να καταγράψουμε τους στόχους του και να δούμε τι έχει σκεφτεί. Για παράδειγμα έχει όνομα το προϊόν; Και αν ναι αυτό “μήπως ήδη υπάρχει;”, ακούγεται σωστά στα αγγλικά; Έχει κάποια ιστορία από πίσω του ώστε να μπορέσουμε να αντλήσουμε στοιχεία που θα μας βοηθήσουν στον σχεδιασμό αλλά και όταν φτάσουμε στην φά

Street Life Festival #11

Image
Street Life Festival Λεμεσού #11,  Σάββατο 28 Απριλίου 2018 Το Street Life Festival είναι μια ανοικτή γιορτή των τεχνών και της αστικής “κουλτούρας του δρόμου” που φέτος πραγματοποιείται για 11η συνεχόμενη χρονιά και έχει πλέον γίνει ένας θεσμός για την πόλη της Λεμεσού, καθώς κάθε χρόνο περίπου 20.000 επισκέπτες από όλο το νησί κατακλύζουν την πόλη για να λάβουν μέρος ή να παρακολουθήσουν και να διασκεδάσουν στους χώρους που φιλοξενείται το φεστιβάλ. Το Street Life Festival είναι το πρώτο event στο είδος του και έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια αρμονική ατμόσφαιρα μεταξύ της κουλτούρας και της τέχνης του δρόμου με τον υπόλοιπο κόσμο και την ντόπια αντίληψη και νοοτροπία. Το Street Life Festival κατάφερε να κάνει το graffiti/street art που είναι η βάση του φεστιβάλ πιο αποδεκτό στο ευρύ κοινό και παράλληλα να χρωματίσει προκαθορισμένα κτίρια και περιοχές που το είχαν ανάγκη. Το φεστιβάλ που διοργανώνεται με τη συνεργασία των The Copy Shop και 2C Design Box με τον Δήμο Λεμεσού και