Οπτική επικοινωνία και κρατικοί φορείς
Τα τελευταία χρόνια οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες
ανά την Ευρώπη μπορεί να δημιούργησαν ένα κλίμα αβεβαιότητας και επιχειρηματικής
δυσπραγίας στον εμπορικό κόσμο, όμως αντίθετα στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού
έδρασαν ως καταλύτης για την ποιοτική αναβάθμιση που παρατηρούμε σήμερα να συντελείται.
Νέοι δημιουργοί που γαλουχήθηκαν μακριά από τις σειρήνες της πλασματικής αφθονίας
αλλά και παλαιότεροι που αντιλήφθηκαν την στροφή προς την ποιότητα ως τον μόνο δρόμο
που τους είχε απομείνει, ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να παρουσιάσουν στο
ευρύ κοινό ένα νέο πρόσωπο απαλλαγμένο από τα λάθη, τις υπερβολές αλλά και τις προχειρότητες
του παρελθόντος.
H αλλαγή αυτή επηρέασε τη μουσική, τη ζωγραφική
και τις άλλες καλές τέχνες, αλλά παράλληλα δημιούργησε ισχυρές και γόνιμες συνεργασίες
και με τους κλάδους των εφαρμοσμένων τεχνών. Χαρακτηριστικό παραδείγματα αποτελεί
η επικοινωνιακή πολιτική που έχει εφαρμόσει το Mέγαρο Mουσικής Αθηνών και η Kρατική
Oρχήστρα Θεσσαλονίκης σε σχέση και το έντυπο διαφημιστικό και πληροφοριακό τους
υλικό. Αμφότεροι οι σημαίνοντες αυτοί οργανισμοί εμπιστεύτηκαν την οπτική τους επικοινωνία
σε νέους αλλά πολλά υποσχόμενους σχεδιαστές, επιλέγοντας να επενδύσουν στο σύγχρονο
και δυναμικό design. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος η επένδυση αυτή απέδωσε καρπούς.
Οι σχεδιαστικές ομάδες των polka dot design
και dolphins communication design, στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και παρέδωσαν στα μάτια του μουσικόφιλου
κοινού, και όχι μόνο, δημιουργίες υψηλής ποιότητας που δεν αρκούνται μόνο στον επικοινωνιακό
και διαφημιστικό τους ρόλο, αλλά παράλληλα αναβαθμίζουν και την αισθητική του αστικού
τοπίου που τις φιλοξενεί. Άξια μνείας βέβαια και η ευελιξία που έδειξαν οι δυο κρατικοί
φορείς στην επιλογή και ανάθεση του έργου, γεγονός σπάνιο για οργανισμούς αυτού
του είδους.
Αυτός είναι ο δρόμος που θα πρέπει να ακολουθήσουν
και οι αντίστοιχοι Κυπριακοί οργανισμοί προκειμένου να ξεφύγουν από τον φαύλο κύκλο
των συνεχών και άγονων διαγωνισμών ανάθεσης παραγωγής επικοινωνιακού υλικού. Χαρακτηριστική
περίπτωση ο περίφημος διαγωνισμός λογοτύπου για την Κυπριακή προεδρία της Ευρωπαϊκής
Ένωσης. Ο εν λόγω διαγωνισμός κρίθηκε άγονος, άγνωστος ο πραγματικός λόγος, προκειμένου
να ακολουθήσει μια σειρά καινοφανών ανακοινώσεων και γεγονότων που οδήγησαν σε ένα
αποτέλεσμα που άφησε πολλές σκιές και ερωτηματικά γύρω από την λογική και διαφάνεια
της όλης διαδικασίας.
Graphic
Designer | aggeliki.mk@gmail.com
"Πολίτης
της Κυριακής" | "Παράθυρο" 16.11.14
#Γραφιστορίες
#014
Comments