Back to school | Επιστροφή στα Θρανία
[EN]
Back to school
Chapter Client, with "C" uppercase, please. Well, what a chapter? A whole book I would say, for traditional readers, or 2 billion results in half a second for those who prefer the online search. This idiosyncratic species of Homo Erectus admittedly is the driving force of the industry of Visual communication but also the first accessory suspected, for, out of warranty, hardware failure. A designer can spent the best years of his youth in studying at universities and colleges, plunged into the uncharted waters of Gestalt theory and without any prior experience to emerge to the surface, like the multi-talented theoretical of physics sciences and self-taught swimmer Theodor Kaluza, but in the battle for the creation of an adequate and satisfactory list of customers he should look for arrows for his quiver elsewhere.
There are times when I miss the carefree period of my school years when all seemed either so trivial or so important in our teenage eyes and many times it had no special significance what was what at the end. And in all this my favorite teacher Ms Moustakli trying to teach us about the ways and means of persuasion. This is it! How had I not thought of it earlier? Back to books, because knowledge is power and customers expect to be convinced to believe. Α thorough search in lofts and warehouses and behold the treasure. Quick browsing and reading with agony.
Invocation to logic. In order to achieve persuasion the transmitter, I should be it, addressed to the perceptual and critical capacity of the receiver, i.e. client, citing his logic. Yeah, right. Customer and logic in the same sentence? I think an oxymoron, they told us. We didn’t start well, but let’s read below. Reliance on emotion. Nice, here I think I will pull through much better. When persuasion says it aims to provoke a decision or action, when shall I be paid for that 16-pages that I delivered for printing a month ago? Often it is not enough to invoke the client’s reason, but those feelings that will motivate the anticipated decision needs to be caused to him. Very nice, I will call every day to make him feel scared or embarrassed or indignant or eventually make him disappear. This is said to be accomplished through the use of humor; the logo you want it for today or shall you pass tomorrow morning? Or through rhetorical queries; cash or cheque? That is the question.
Invocation to authority. Many times the designer, to enhance the credibility of an argument, cites some authority and often lists appropriate excerpts such as opinions of scientists and experts in a field, 29 Web developers use PHP, or sayings of persons of antiquity, don’t stress my nerves by insisting that also your mother-in-law will approve the logo. It’s better to move along. Invocation to the ethos of the transmitter. To be effective in persuasion, it is necessary for the graphic designer to gain with his personality the confidence of the customer. He should, namely, present the qualities which will make the customer feel that the designer is trustworthy and honest. It arrived late, but I found it eventually. Trustworthiness, honesty, reliability, consistency, and professionalism, so simply.
[ΕΛ]
Επιστροφή στα Θρανία
Κεφάλαιο Πελάτης, με ¨Π¨ κεφαλαίο παρακαλώ. Τι κεφάλαιο δηλαδή; Ολόκληρο βιβλίο θα έλεγα, για τους παραδοσιακούς της ανάγνωσης, ή 2 δις αποτελέσματα σε μισό δευτερόλεπτο για όσους προτιμούν την διαδικτυακή αναζήτηση. Αυτό το ιδιάζον είδος Homo Erectus κατά κοινή ομολογία αποτελεί τον κινητήριο μοχλό της βιομηχανίας της οπτικής επικοινωνίας αλλά παράλληλα και το πρώτο εξάρτημα ύποπτο για, εκτός εγγύησης, αστοχία υλικού. Μπορεί ένας σχεδιαστής να αφιέρωσε τα καλύτερα χρόνια της νιότης του σε σπουδές, σε πανεπιστήμια και κολέγια, να βούτηξε στα ανεξερεύνητα νερά της θεωρίας της Gestalt και χωρίς καμία προγενέστερη εμπειρία να αναδύθηκε στην επιφάνεια, σαν τον πολυτάλαντο θεωρητικό των φυσικών επιστημών και αυτοδίδακτο κολυμβητή Theodor Kaluza, όμως στη μάχη για τη δημιουργία ενός επαρκούς και ικανοποιητικού πελατολογίου θα πρέπει να αναζητήσει βέλη για τη φαρέτρα του αλλού.
Είναι στιγμές που νοσταλγώ την ανέμελη εκείνη εποχή των γυμνασιακών μου χρόνων που όλα φάνταζαν ή τόσο ασήμαντα ή τόσο σημαντικά στα εφηβικά μας μάτια που πολλές φορές δεν είχε και ιδιαίτερη σημασία ποιο ήταν τί τελικά. Και μέσα σε όλα αυτά την αγαπημένη μου κυρία Μουστακλή να προσπαθεί να μας μάθει για τους τρόπους και τα μέσα πειθούς. Αυτό είναι! Πως δεν το είχα σκεφτεί νωρίτερα; Επιστροφή στα βιβλία λοιπόν γιατί η γνώση είναι δύναμη και οι πελάτες περιμένουν να πειστούν και να πιστέψουν. Ενδελεχής αναζήτηση σε πατάρια και αποθήκες και ιδού ο θησαυρός. Ξεφύλλισμα στα γρήγορα και διάβασμα με αγωνία.
Επίκληση στη λογική. Προκειμένου να επιτευχθεί η πειθώ ο πομπός, εγώ πρέπει να είμαι αυτή, απευθύνεται στην αντιληπτική και κριτική ικανότητα του δέκτη, του πελάτη δηλαδή, επικαλούμενος τη λογική του. Τώρα μάλιστα, τα πιάσαμε τα λεφτά μας. Πελάτης και λογική στην ίδια πρόταση; νομίζω σχήμα οξύμωρο μας το είχαν πει. Δεν αρχίσαμε καλά σκέφτομαι, αλλά ας διαβάσω και παρακάτω.
Επίκληση στο συναίσθημα. Ωραία, εδώ νομίζω θα τα καταφέρω πολύ καλύτερα. Όταν η πειθώ λέει έχει στόχο να προκαλέσει μια απόφαση ή ενέργεια, άραγε πότε θα πληρωθώ για εκείνο το δεκαεξασέλιδο που παρέδωσα προς εκτύπωση πριν από ένα μήνα; συχνά δεν αρκεί η επίκληση στη λογική του πελάτη, αλλά χρειάζεται επιπλέον να προκληθούν σε αυτόν εκείνα τα συναισθήματα που θα τον παρακινήσουν στην προσδοκώμενη απόφαση. Πολύ ωραία, θα του τηλεφωνώ κάθε μέρα για να φοβηθεί ή να ντραπεί ή να αγανακτήσει ή τελικά να εξαφανιστεί. Αυτό λέει επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης χιούμορ, το λογότυπο το θέλετε σήμερα ή θα περάσετε αύριο το πρωί; ή μέσω ρητορικών ερωτημάτων, μετρητά ή επιταγή; Ιδού η απορία.
Επίκληση στην αυθεντία. Πολλές φορές ο σχεδιαστής, για να ενισχύσει την αξιοπιστία ενός επιχειρήματος, επικαλείται κάποια αυθεντία και συχνά παραθέτει ανάλογα αποσπάσματα, όπως απόψεις επιστημόνων και ειδικών σε κάποιο τομέα, 29 προγραμματιστές ιστοσελίδων χρησιμοποιούν PHP, ή ρήσεις προσώπων της αρχαιότητας, μη μου τα νεύρα τάραττε που θα πρέπει να εγκρίνει το λογότυπο και η πεθερά σου. Ας πάμε παρακάτω καλύτερα.
Επίκληση στο ήθος του πομπού. Για να είναι αποτελεσματική η πειθώ, είναι απαραίτητο να κερδίσει ο γραφίστας με το λόγο του την εμπιστοσύνη του πελάτη. Οφείλει, δηλαδή, να παρουσιάσει τις ποιότητες εκείνες που θα δημιουργήσουν στον πελάτη την αίσθηση πως ο σχεδιαστής είναι αξιόπιστος και ειλικρινής. Άργησα αλλά το βρήκα τελικά. Αξιοπιστία, ειλικρίνεια, φερεγγυότητα, συνέπεια και επαγγελματισμός τόσο απλά.
Back to school
Chapter Client, with "C" uppercase, please. Well, what a chapter? A whole book I would say, for traditional readers, or 2 billion results in half a second for those who prefer the online search. This idiosyncratic species of Homo Erectus admittedly is the driving force of the industry of Visual communication but also the first accessory suspected, for, out of warranty, hardware failure. A designer can spent the best years of his youth in studying at universities and colleges, plunged into the uncharted waters of Gestalt theory and without any prior experience to emerge to the surface, like the multi-talented theoretical of physics sciences and self-taught swimmer Theodor Kaluza, but in the battle for the creation of an adequate and satisfactory list of customers he should look for arrows for his quiver elsewhere.
There are times when I miss the carefree period of my school years when all seemed either so trivial or so important in our teenage eyes and many times it had no special significance what was what at the end. And in all this my favorite teacher Ms Moustakli trying to teach us about the ways and means of persuasion. This is it! How had I not thought of it earlier? Back to books, because knowledge is power and customers expect to be convinced to believe. Α thorough search in lofts and warehouses and behold the treasure. Quick browsing and reading with agony.
Invocation to logic. In order to achieve persuasion the transmitter, I should be it, addressed to the perceptual and critical capacity of the receiver, i.e. client, citing his logic. Yeah, right. Customer and logic in the same sentence? I think an oxymoron, they told us. We didn’t start well, but let’s read below. Reliance on emotion. Nice, here I think I will pull through much better. When persuasion says it aims to provoke a decision or action, when shall I be paid for that 16-pages that I delivered for printing a month ago? Often it is not enough to invoke the client’s reason, but those feelings that will motivate the anticipated decision needs to be caused to him. Very nice, I will call every day to make him feel scared or embarrassed or indignant or eventually make him disappear. This is said to be accomplished through the use of humor; the logo you want it for today or shall you pass tomorrow morning? Or through rhetorical queries; cash or cheque? That is the question.
Invocation to authority. Many times the designer, to enhance the credibility of an argument, cites some authority and often lists appropriate excerpts such as opinions of scientists and experts in a field, 29 Web developers use PHP, or sayings of persons of antiquity, don’t stress my nerves by insisting that also your mother-in-law will approve the logo. It’s better to move along. Invocation to the ethos of the transmitter. To be effective in persuasion, it is necessary for the graphic designer to gain with his personality the confidence of the customer. He should, namely, present the qualities which will make the customer feel that the designer is trustworthy and honest. It arrived late, but I found it eventually. Trustworthiness, honesty, reliability, consistency, and professionalism, so simply.
[ΕΛ]
Επιστροφή στα Θρανία
Κεφάλαιο Πελάτης, με ¨Π¨ κεφαλαίο παρακαλώ. Τι κεφάλαιο δηλαδή; Ολόκληρο βιβλίο θα έλεγα, για τους παραδοσιακούς της ανάγνωσης, ή 2 δις αποτελέσματα σε μισό δευτερόλεπτο για όσους προτιμούν την διαδικτυακή αναζήτηση. Αυτό το ιδιάζον είδος Homo Erectus κατά κοινή ομολογία αποτελεί τον κινητήριο μοχλό της βιομηχανίας της οπτικής επικοινωνίας αλλά παράλληλα και το πρώτο εξάρτημα ύποπτο για, εκτός εγγύησης, αστοχία υλικού. Μπορεί ένας σχεδιαστής να αφιέρωσε τα καλύτερα χρόνια της νιότης του σε σπουδές, σε πανεπιστήμια και κολέγια, να βούτηξε στα ανεξερεύνητα νερά της θεωρίας της Gestalt και χωρίς καμία προγενέστερη εμπειρία να αναδύθηκε στην επιφάνεια, σαν τον πολυτάλαντο θεωρητικό των φυσικών επιστημών και αυτοδίδακτο κολυμβητή Theodor Kaluza, όμως στη μάχη για τη δημιουργία ενός επαρκούς και ικανοποιητικού πελατολογίου θα πρέπει να αναζητήσει βέλη για τη φαρέτρα του αλλού.
Είναι στιγμές που νοσταλγώ την ανέμελη εκείνη εποχή των γυμνασιακών μου χρόνων που όλα φάνταζαν ή τόσο ασήμαντα ή τόσο σημαντικά στα εφηβικά μας μάτια που πολλές φορές δεν είχε και ιδιαίτερη σημασία ποιο ήταν τί τελικά. Και μέσα σε όλα αυτά την αγαπημένη μου κυρία Μουστακλή να προσπαθεί να μας μάθει για τους τρόπους και τα μέσα πειθούς. Αυτό είναι! Πως δεν το είχα σκεφτεί νωρίτερα; Επιστροφή στα βιβλία λοιπόν γιατί η γνώση είναι δύναμη και οι πελάτες περιμένουν να πειστούν και να πιστέψουν. Ενδελεχής αναζήτηση σε πατάρια και αποθήκες και ιδού ο θησαυρός. Ξεφύλλισμα στα γρήγορα και διάβασμα με αγωνία.
Επίκληση στη λογική. Προκειμένου να επιτευχθεί η πειθώ ο πομπός, εγώ πρέπει να είμαι αυτή, απευθύνεται στην αντιληπτική και κριτική ικανότητα του δέκτη, του πελάτη δηλαδή, επικαλούμενος τη λογική του. Τώρα μάλιστα, τα πιάσαμε τα λεφτά μας. Πελάτης και λογική στην ίδια πρόταση; νομίζω σχήμα οξύμωρο μας το είχαν πει. Δεν αρχίσαμε καλά σκέφτομαι, αλλά ας διαβάσω και παρακάτω.
Επίκληση στο συναίσθημα. Ωραία, εδώ νομίζω θα τα καταφέρω πολύ καλύτερα. Όταν η πειθώ λέει έχει στόχο να προκαλέσει μια απόφαση ή ενέργεια, άραγε πότε θα πληρωθώ για εκείνο το δεκαεξασέλιδο που παρέδωσα προς εκτύπωση πριν από ένα μήνα; συχνά δεν αρκεί η επίκληση στη λογική του πελάτη, αλλά χρειάζεται επιπλέον να προκληθούν σε αυτόν εκείνα τα συναισθήματα που θα τον παρακινήσουν στην προσδοκώμενη απόφαση. Πολύ ωραία, θα του τηλεφωνώ κάθε μέρα για να φοβηθεί ή να ντραπεί ή να αγανακτήσει ή τελικά να εξαφανιστεί. Αυτό λέει επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης χιούμορ, το λογότυπο το θέλετε σήμερα ή θα περάσετε αύριο το πρωί; ή μέσω ρητορικών ερωτημάτων, μετρητά ή επιταγή; Ιδού η απορία.
Επίκληση στην αυθεντία. Πολλές φορές ο σχεδιαστής, για να ενισχύσει την αξιοπιστία ενός επιχειρήματος, επικαλείται κάποια αυθεντία και συχνά παραθέτει ανάλογα αποσπάσματα, όπως απόψεις επιστημόνων και ειδικών σε κάποιο τομέα, 29 προγραμματιστές ιστοσελίδων χρησιμοποιούν PHP, ή ρήσεις προσώπων της αρχαιότητας, μη μου τα νεύρα τάραττε που θα πρέπει να εγκρίνει το λογότυπο και η πεθερά σου. Ας πάμε παρακάτω καλύτερα.
Επίκληση στο ήθος του πομπού. Για να είναι αποτελεσματική η πειθώ, είναι απαραίτητο να κερδίσει ο γραφίστας με το λόγο του την εμπιστοσύνη του πελάτη. Οφείλει, δηλαδή, να παρουσιάσει τις ποιότητες εκείνες που θα δημιουργήσουν στον πελάτη την αίσθηση πως ο σχεδιαστής είναι αξιόπιστος και ειλικρινής. Άργησα αλλά το βρήκα τελικά. Αξιοπιστία, ειλικρίνεια, φερεγγυότητα, συνέπεια και επαγγελματισμός τόσο απλά.
Graphic
Designer | aggeliki.mk@gmail.com
"Πολίτης
της Κυριακής" | "Παράθυρο" 13.11.16
#Γραφιστορίες
#081
Comments