14.5.17

Diversification and Visual Communication | Διαφοροποίηση και Οπτική Επικοινωνία

[EN]

Visual Communication Designer! A title of professional status, significant, widely used, sometimes rightly and reasonably justified by those who use it, but rarely perceived by those who hear it. While the terms "Designer" and "Visual", perhaps more technical, are usually easier for the average receiver to understand, the term "Communication" poses inherent difficulties due not only to its very nature but also to the different subjective and objective background of the two ends of the communication channel, transmitter and receiver. In order to simplify the problem a little, we could say that communication is the process of exchanging information between two or more parties for which this information is meaningful and therefore the exchange as an act acquires a meaning. As communication we can consider the exchange of thoughts, ideas, messages, emotions or information through speech, image, writing or even behavior. Communication is intended to act on the receiver in such a way as to cause the appearance of ideas, acts or emotions, and ultimately affect his or her condition and behavior. In view of achieving or intending to achieve these goals, the information transmitted is meaningful and from this meaning comes the term "Communication" and ultimately the designer acquires professional status.

The degree of achievement of the goals for which the communication takes place and whether it is intentionally transformed in reality determines the measure of its effectiveness. Effective visual communication is the one that responds to real, measurable and clearly predetermined goals. This point is also the fundamental difference between applied arts, such as graphic design and visual communication, and so-called fine arts such as painting or sculpture.

But how effective can visual communication be, which concerns for example, a product or even a service provided in the modern era of the information revolution and globalization? In a market that is overwhelmed by images, messages and information the key that can open the door to commercial acceptance and therefore economic success is diversification. According to the founder of the theory of the evolution of species, Charles Darwin, to borrow the conclusions of another scientific discipline, diversification, variation and continual adaptation is the secret to the survival of biological organisms in the natural world. Similarly, in modern consumption society-jungle, the "life expectancy", the commercial success of a product, compared to other similar competitive items, is in absolute accordance with its degree of differentiation. Supermarket shelves, wine bottles, ice packs in refrigerators are the result of this logic that is imprinted with every detail in their design. It is this diversification that aims to attract the attention of the consumer, to open a channel of communication with it and to cultivate a relationship of trust with the brand.

Uniformity, imitation, leveling of diversity are signs of poor competition, regression and decline. This logic is typically reflected in a more general context, through the words of the English philosopher Sir Herbert Read, "Progress is measured by the degree of differentiation within a society," and a visual communication designer can only seek that progress.






[ΕΛ]

Σχεδιαστής Οπτικής Επικοινωνίας! Ένας τίτλος επαγγελματικής ιδιότητας, βαρυσήμαντος αν μη τι άλλο, ευρέως χρησιμοποιούμενος, ενίοτε δικαίως και επαρκώς αιτιολογημένος από εκείνους που τον χρησιμοποιούν, αλλά σπανίως αντιληπτός από εκείνους που τον ακούν. Ενώ οι όροι «Σχεδιαστής» και «Οπτική», ως ίσως περισσότερο τεχνικοί, είναι συνήθως ευκολότερο κατανοητοί από τον μέσο δέκτη, η κατανόηση του όρου «Επικοινωνία» εμπεριέχει εγγενείς δυσκολίες εξαιτίας όχι μόνο της ίδιας της φύσης της αλλά και λόγω του διαφορετικού υποκειμενικού και αντικειμενικού υποβάθρου των δυο άκρων του καναλιού επικοινωνίας, πομπού και δέκτη. Θέλοντας να απλοποιήσουμε λίγο το πρόβλημα θα μπορούσαμε να πούμε ότι επικοινωνία είναι η διαδικασία της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μερών για τα οποία η πληροφορία αυτή έχει νόημα και ως εκ τούτου αποκτά νόημα και η ανταλλαγή της ως πράξη. Ως επικοινωνία μπορούμε να θεωρήσουμε την ανταλλαγή σκέψεων, ιδεών, μηνυμάτων, συναισθημάτων ή πληροφοριών μέσω της ομιλίας, της εικόνας, της γραφής ή ακόμα και της συμπεριφοράς. Η επικοινωνία έχει ως στόχο να ενεργήσει πάνω στο δέκτη με τρόπο ώστε να προκαλέσει σε αυτόν την εμφάνιση ιδεών, πράξεων ή συναισθημάτων και σε τελική ανάλυση να επηρεάσει την κατάστασή του και τη συμπεριφορά του. Με γνώμονα την επίτευξη ή την πρόθεση επίτευξης των στόχων αυτών, η μεταδιδόμενη πληροφορία έχει νόημα και από το νόημα αυτό εκπορεύεται ο όρος «Επικοινωνία» και εν τέλει αποκτά επαγγελματική υπόσταση ο σχεδιαστής.

Ο βαθμός επίτευξης των στόχων για τους οποίους πραγματοποιείται η επικοινωνία και το κατά πόσο αυτή από πρόθεση μετουσιώνεται σε πραγματικότητα ορίζει το μέτρο της αποτελεσματικότητάς της. Αποτελεσματική οπτική επικοινωνία είναι εκείνη που ανταποκρίνεται σε πραγματικούς, μετρήσιμους και με σαφήνεια προκαθορισμένους στόχους. Στο σημείο αυτό έγκειται και η θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στις εφαρμοσμένες τέχνες, όπως είναι η γραφιστική και η οπτική επικοινωνία και στις καλές τέχνες, όπως η ζωγραφική ή η γλυπτική.

Πόσο αποτελεσματική όμως μπορεί να είναι η οπτική επικοινωνία που αφορά επί παραδείγματι κάποιο προϊόν ή έστω μια παρεχόμενη υπηρεσία στη σύγχρονη εποχή της επανάστασης της πληροφορίας και της παγκοσμιοποίησης; Σε μια αγορά που κατακλύζεται από εικόνες, μηνύματα και πληροφορίες το κλειδί που μπορεί να ανοίξει την πόρτα της εμπορικής αποδοχής και συνεπώς οικονομικής επιτυχίας, είναι η διαφοροποίηση. Σύμφωνα τον θεμελιωτή της θεωρίας της εξέλιξης των ειδών, τον Κάρολο Δαρβίνο, για να δανειστούμε τα συμπεράσματα ενός άλλου επιστημονικού κλάδου, η διαφοροποίηση, η ποικιλομορφία και η συνεχής προσαρμογή είναι το μυστικό της επιβίωσης των βιολογικών οργανισμών στον φυσικό κόσμο. Κατά αντιστοιχία, στη σύγχρονη καταναλωτική «ζούγκλα», το «προσδόκιμο ζωής» - εμπορικής επιτυχίας ενός προϊόντος, σε σχέση με άλλα παρόμοια ανταγωνιστικά είδη, βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τον βαθμό διαφοροποίησής του. Τα προϊόντα στα ράφια των υπεραγορών, τα μπουκάλια των ποτών στις κάβες, οι συσκευασίες γάλατος στα ψυγεία είναι αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της λογικής που αποτυπώνεται με κάθε δυνατή λεπτομέρεια στη σχεδίαση τους. Είναι αυτή η διαφοροποίηση που έχει ως στόχο να προσελκύσει την προσοχή του καταναλωτικού κοινού, να ανοίξει έναν δίαυλο επικοινωνίας με αυτό και να καλλιεργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το brand.
Η ομοιομορφία, η εξομοίωση, η ισοπέδωση της διαφορετικότητας είναι δείγματα μη υγιούς ανταγωνισμού, οπισθοδρόμησης και παρακμής. Η λογική αυτή αποτυπώνεται χαρακτηριστικά, σε ένα γενικότερο πλαίσιο, μέσα από τα λόγια του Άγγλου φιλόσοφου Sir Herbert Read, «Η πρόοδος μετριέται από το βαθμό διαφοροποίησης μέσα σε μια κοινωνία» και ένας σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας δεν μπορεί παρά να επιζητεί την πρόοδο αυτή.



Graphic Designer | aggeliki.mk@gmail.com
"Πολίτης της Κυριακής" | "Παράθυρο" 14.05.17
#Γραφιστορίες #098



Translation | Μετάφραση: Achilleas Karras | Αχιλλέας Καρράς
Translation editing | Επιμέλεια μτφ: Miltos Karras | Μίλτος Καρράς

 


No comments: