"Τιμολόγιο"
“Πώς να αλλάξεις τον κόσμο” είναι ένα βιβλίο του David Bornstein για την επιτυχή κοινωνική καινοτομία και τη δύναμη των νέων ιδεών. Με κάθε βεβαιότητα μπορώ να πω ότι δεν υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που να μην έχει προβληματιστεί, ή τουλάχιστον ονειρευτεί, να αλλάξει τον κόσμο. Έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια από τότε που με μια παρέα φίλων και συναδέλφων ξεκινούσαμε να κάνουμε ακριβώς αυτό. Ο Χαράλαμπος Κοντοπανάγος ήταν ένας από αυτούς, που σίγουρα θα μπορούσε να ταιριάξει στο προφίλ του συγκεκριμένου τύπου ανθρώπου στο οποίο θέλει να επιστήσει την προσοχή του ο Καναδός δημοσιογράφος και συγγραφέας. Πολυτάλαντος και πολυπράγμων, ο Χαράλαμπος με σπουδές στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, το Marketing, τη Μουσική και τον Κινηματογράφο, δεν παραλείπει ποτέ να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Τελευταία αφορμή είναι η συμμετοχή της ταινίας του, “Τιμολόγιο”, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στα Περβόλια της Λάρνακας, της οποίας υπογράφει τη σκηνοθεσία, το σενάριο αλλά και τη μουσική και την τελική επεξεργασία.
Η υπόθεση της ταινίας αναφέρεται σε έναν γραφίστα ο οποίος φθίνει οικονομικά και αναζητεί λύση στο αδιέξοδο που έχει περιέλθει. Ως “από μηχανής Θεός” τον πλησιάζει ένας σκοτεινός επιχειρηματίας και του προτείνει να κόψει κάποια εικονικά τιμολόγια και τότε τα οικονομικά διλήμματα αρχίζουν να γίνονται και προσωπικά. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη “Η ταινία πραγματεύεται το ενδιάμεσο κενό που υπάρχει ανάμεσα στην τιμιότητα, την αξιοπρέπεια και το ρεαλισμό και αυτόν τον ενδιάμεσο χώρο που υπάρχει εκεί θα ήθελα να καταδείξω. Υπάρχουν στιγμές που για να διατηρήσεις την αξιοπρέπειά σου κινδυνεύεις να πάψεις να είσαι τίμιος ή αντίθετα για να διατηρήσεις την τιμιότητά σου να πάψεις να είσαι αξιοπρεπείς. Αυτό είναι το κεντρικό μας θέμα. Ένα διαχρονικό ερώτημα και για αυτό δεν έχει σχέση με την κρίση ή οτιδήποτε το παροδικό, ενώ ταυτόχρονα είναι πάρα πολύ επίκαιρο. Φυσικά υπάρχουν και οι ανθρώπινες σχέσεις και το ποιος είναι ο καθένας και γιατί γίνονται όλα αυτά. Το πιο ουσιαστικό είναι πως η ιστορία αυτή δεν έχει να κάνει το χρήμα. Ο ίδιος που προτείνει στον γραφίστα να κόψει τα εικονικά τιμολόγια του λέει ξεκάθαρα ότι το θέμα δεν είναι τα λεφτά”.
Τους βασικούς ρόλους στην ταινία έχουν ο Διονύσης Τσερεγκούνης, ο Γιάννης Τσορτέκης και η Ιωάννα Δελήπαλτα, ενώ έναν ρόλο έκπληξη έχει ο δημοσιογράφος Γιώργος Μαρινόπουλος. Ένας από τους φίλους με τους οποίους θέλαμε να αλλάξουμε τον κόσμο, ο Διονύσης Τσερεγκούνης, ο βασικός πρωταγωνιστής, είναι γραφίστας και στην πραγματικότητα και παρότι δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με την υποκριτική, ταιριάζει τόσο καλά στον ρόλο, όπου με το που τον βλέπεις καταλαβαίνεις τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο του ήρωα. Το “Τιμολόγιο” είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους αποκλειστικά σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, την Αμαλιάδα. Χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς τη συμμετοχή κάποιας εταιρείας του χώρου, η όλη παραγωγή στήθηκε με τη συνεισφορά του εξοπλισμού και την εργασία φίλων και γνωστών. Το όλο εγχείρημα τέθηκε σε άλλη βάση όταν προσφέρθηκαν να βοηθήσουν με την εμπειρία και τη συμμετοχή τους, καταξιωμένοι επαγγελματίες του χώρου όπως ο Γιώργος Παπανδρικόπουλος (Διεύθυνση Φωτογραφίας), η Λίνα Γιαννοπούλου (Οργάνωση Παραγωγής), ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιάννης Τσορτέκης και ο Γιώργος Περακάκης (Steadycam). Έτσι, το “Τιμολόγιο” είναι μία ταινία όπου ακόμα και η παραγωγή της αποτελεί μέρος του μηνύματος του σεναρίου ακόμα και αν το κομμάτι αυτό της παραγωγής δεν γίνεται αντιληπτό στον θεατή αφού το αποτέλεσμα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε αρτιότητα από μία “κανονική” παραγωγή.
Η ταινία μετρά συμμετοχές και διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου ενώ απέσπασε το βραβείο κοινού στο 7ο φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών του Λονδίνου το 2014. Η ταινία θα προβληθεί την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου στα Περβόλια της Λάρνακας το οποίο θα διαρκέσει από τις 2 μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες στο site του φεστιβάλ.
Graphic
Designer | aggeliki.mk@gmail.com
"Πολίτης
της Κυριακής" | "Παράθυρο" 30.08.15
#Γραφιστορίες
#045
Comments