Απολογισμός του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ ΑΕΙ - CINEFEST 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 1ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΕΙ - CINEFEST 2018 (19-23.9.18, ΚΥΠΡΟΣ)

Πέντε μέρες παρακολούθησης, διαλόγου και δράσης
για την ιστορική μνήμη, την ταυτότητα, τον πολιτισμό και τη συνύπαρξη

Ολοκληρώθηκε χθες βράδυ, 23 Σεπτεμβρίου, με μία συγκινητική πολιτιστική βραδιά, το πλούσιο πενθήμερο πρόγραμμα προβολών (27 συνολικά ταινιών), διαλέξεων, συζητήσεων, εργαστηρίων για νέους και παιδιά και φωτογραφικής έκθεσης, του πρώτου Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαιολογικού, Εθνογραφικού και Ιστορικού Ντοκιμαντέρ και Πολιτισμού ΑΕΙ – CineFest 2018 στην Κύπρο στο πολιτιστικό κέντρο «το σκαλί» του Δήμου Αγλαντζιάς (Λευκωσία). Η τελευταία ταινία που προβλήθηκε χθες στο αμφιθέατρο ήταν το έργο «Αναζητώντας την Φετινέ» της Yeliz Shukri, που πραγματοποίησε τον τρίτο σταθμό μετά τη Θεσσαλονίκη και τη Λεμεσό, ενώ επίκειται η συμμετοχή στο καταξιωμένο Φεστιβάλ προβολής ταινιών AegeanDocs (1-6 Οκτωβρίου). Στη συνέχεια, το κοινό απόλαυσε τη συναυλία του μουσικού συγκροτήματος “Monsieur Doumani”. Στην καταληκτική βραδιά του Φεστιβάλ παρέστησαν η Πρέσβης των ΗΠΑ στην Κύπρο Kathleen Doherty, η Ειδική Αντιπρόσωπος του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ στην Κύπρο Elizabeth Spehar, ο Πρόξενος της Αυστραλίας Alan Sweetman, η προϊσταμένη του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας Λευκωσίας Κατερίνα Λάμπρου, ο διευθυντής του Γραφείου ΕΟΤ Λευκωσίας Θεόδωρος Θαλασσινός, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ AegeanDocs Film Festival Κώστας Σπυρόπουλος και ο δήμαρχος Αγλαντζιάς Χαράλαμπος Πετρίδης.




Η διοργάνωση του Φεστιβάλ αποτελεί την πραγμάτωση ενός μακροχρόνιου οράματος του καλλιτεχνικού διευθυντή Σταύρου Παπαγεωργίου της Εταιρείας Παραγωγής και Διανομής Ντοκιμαντέρ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ ΦΙΛΜΣ, με συνδιοργανωτές το Δήμο Αγλαντζιάς, το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου και την Ερευνητική Μονάδα Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης στάθηκε ουσιαστικός αρωγός στο επιτυχημένο εγχείρημα, στο πλαίσιο μίας ολοκληρωμένης δράσης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, για την υποστήριξη της Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας.

Τρεις σκηνοθέτες από την Ελλάδα, η Ελένη Κωνσταντινίδου (Η Σιωπή της Μικράς Ασίας), ο Γιάννης Ξηρουχάκης (Το Μυστικό Ταξίδι του Αγίου Βαλεντίνου) και ο Δημήτρης Τράγγαλος (Πέντε καλά γλιάφια…τρία φράγκα) συμμετείχαν ενεργά στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ, συνομιλώντας με το κοινό τόσο για τη θεματική και την τεχνική που αξιοποίησαν στα έργα τους που εκπροσώπησαν στο Φεστιβάλ της σύγχρονη ελληνική δημιουργία, όσο και για ευρύτερα θέματα ιστορικής μνήμης και διαπολιτισμικού διαλόγου. 

 

Ενδιαφέρον παρουσίασε και η εξειδικευμένη Ημερίδα για τον Κινηματογράφο που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 22/9 στο Θεατράκι «Ανδρέας Χριστοφίδης» του ΡΙΚ, με την ανάπτυξη ενός ουσιαστικού διαλόγου για τις ανάγκες, τις προκλήσεις και τα θετικά βήματα που γίνονται για την υποστήριξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων και ιδιαίτερα ενός μέχρι σήμερα ‘αδικημένου’ είδους, της ταινίας δημιουργικής τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ).
Ο Δώρος Δημητρίου, Ιστορικός και Θεωρητικός του κινηματογράφου, παρουσίασε σύντομη την ιστορία του του ντοκιμαντέρ, ο Συντονιστής του Γραφείου της Δημιουργικής Ευρώπης στην Κύπρο Στέλιος Στυλιανού μίλησε για τα χρηματοδοτικά προγράμματα του υπο-προγράμματος Media του Προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη της ΕΕ», η προϊσταμένη του ΓΤΕ Λευκωσίας Κατερίνα Λάμπρου εκπροσώπησε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΠΤΕ) και παρουσίασε το νέο θεσμικό πλαίσιο (Ν. 4487/2017 και Τροπολογία 11/9/18) για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών και συμπαραγωγών στην Ελλάδα μέσω συγκεκριμένων κινήτρων, καθώς την εν λειτουργία διαδικασία που εφαρμόζει το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) για το επενδυτικό κίνητρο της επιστροφής χρημάτων σε ποσοστό 35% επί του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών.
Μεταξύ άλλων, προβλήθηκε η χαρακτηριστική αναφορά του Υπουργού ΨΗΠΤΕ Νίκου Παπά σε παρουσίαση σε ξένους Πρέσβεις και θεσμικούς εκπροσώπους ξένων χωρών στις 26 Μαρτίου 2018 πως «έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία που θα βοηθήσουν στη στήριξη του οπτικοακουστικού τομέα, ενός τομέα με σημαντική ανταποδοτικότητα. Η Ελλάδα διαθέτει ένα υπέροχο φυσικό πλατό, το οποίο δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας υπέροχων και υψηλού επιπέδου παραγωγών, για τη στήριξη των οποίων έχουν ήδη εκταμιευθεί 75 εκατ. ευρώ». 





Ακόμη, ο Υφυπουργός ΨΗΠΤΕ Λευτέρης Κρέτσος σε πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις του έχει τονίσει πως «η Ελλάδα, εκτός από φιλόξενη χώρα, διαθέτει το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες που της ανοίγονται από την οπτικοακουστική βιομηχανία. Οι διαδικασίες, που θα απαιτούνται για τη στήριξη μιας παραγωγής, θα είναι σε “fast track” πλαίσιο, χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και με άμεση χρηματοδότηση για μικρές ή μεγάλες παραγωγές. Ο νόμος εμπεριέχει όλους τους κλάδους -από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση ως τα κινούμενα σχέδια και τα ντοκιμαντέρ- και δεν θα εξαιρεθεί κανένας. Το ΕΚΟΜΕ είναι ο Οργανισμός, ο οποίος θα λειτουργήσει ως ομπρέλα για όλα αυτά».
Ο κ. Κρέτσος σε συνέντευξή του στην ε/φ «Νέα Σελίδα», Κατερίνα Ακριβοπούλου / 4.9.2018, με τίτλο «Τα οπτικοακουστικά η νέα βαριά βιομηχανία της χώρας», είχε προσθέσει για το παρόν και το άμεσο μέλλον των πρωτοβουλιών του Υπουργείου: « Ήρθε η ώρα να γίνει και πράξη η προσέλκυση παραγωγών στην Ελλάδα: Να ταξιδέψουμε το ελληνικό τοπίο και την Ιστορία μας σε όλες τις γραμμικές και επιγραμμικές πλατφόρμες. Να εξαγάγουμε ποιοτική ελληνική μυθοπλασία και να φέρουμε επενδύσεις από το εξωτερικό, αξιοποιώντας το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και το ταλέντο που έχουμε. Στο πεδίο αυτό η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά έλειπαν τα κίνητρα παραγωγής και το ρυθμιστικό πλαίσιο που καταπολεμά τη γραφειοκρατία».
Η παρουσίαση κατέληξε με τη σταθερή πίστη της ηγεσίας και των στελεχών του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ πως με την έμπρακτη υποστήριξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων και των υπόλοιπων δημιουργικών βιομηχανιών, δημιουργούνται αφενός ισχυρά αναπτυξιακά εργαλεία προς όφελος της αγοράς εργασίας και της οικονομίας και αφετέρου εργαλεία ανάδειξης του πολιτισμικού πλούτου και της ταυτότητας της σύγχρονης Ελλάδας.
Ακολούθησε παρουσίαση από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του AegeanDocs Film Festival και διευθυντή της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης StoryDoc, Κώστα Σπυρόπουλο, των αποτελεσμάτων μιας διεθνούς πολιτιστικής δράσης για το προσφυγικό που υλοποιείται από το Διεθνές Ίδρυμα Ευρω-Μεσογειακής Συνεργασίας Anna Lindh Foundation μαζί με την Μη Κυβερνητική Οργάνωση StoryDoc, και σε συνεργασία με Μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς από την Τουρκία, την Ιορδανία, το Λίβανο και την Παλαιστίνη και την υποστήριξη του Ινστιτούτου Goethe, και η Ημερίδα κατέληξε με συζήτηση με θέμα «Οι προοπτικές ανάπτυξης του κυπριακού ντοκιμαντέρ» και τη συμμετοχή καθηγητών, εκπροσώπων της Ένωσης Σκηνοθετών Κύπρου και ελλήνων και κυπρίων σκηνοθετών.


Φεστιβάλ: https://www.facebook.com/AEICineFest2018/
Βίντεο με τα 10 στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως ένα «τεράστιο φυσικό πλατό γυρισμάτων»
https://www.youtube.com/watch?v=E63fmk4CQA8
https://el-gr.facebook.com/MinDigitalGr/, http://mindigital.gr/ & https://media.gov.gr/, https://www.ekome.media/
Φεστιβάλ AegeanDocs http://www.aegeandocs.gr/index.php/en/guests-en/2-uncategorised/311-aegean-docs-en




Comments

Popular

Ωκεανός Νημάτων: Μια Συνύπαρξη Μόδας, Τέχνης και Θαλάσσιας Προστασίας

Κύπρος και Ελλάδα εκπροσωπούνται δυναμικά στο World Industrial Design Conference (WIDC) 2024 από το Graphic Stories

Βράβευση του Graphic Stories Cyprus στα Cyprus Responsible Business Awards 2023 για το project "Save & Share"