Graphic Design, Challenging the Perception, 3ος Διεθνής διαγωνισμός αφίσας από το Graphic Stories Cyprus
Το Graphic Stories Cyprus, στο πλαίσιο του 5ου Συνεδρίου Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 15-17 Μαρτίου 2019, καλεί όλους τους δημιουργικούς να λάβουν μέρος στον 3ο διεθνή διαγωνισμό αφίσας με τίτλο “Graphic Design, Challenging the Perception” (Graphic Design, Αμφισβητώντας την Αντίληψη) και να δουν το έργο τους τυπωμένο δημιουργώντας παράλληλα τη δική τους card postal. Καλεί τους σχεδιαστές να αμφισβητήσουν την αντίληψη. Οι καλύτερες αφίσες θα εκτεθούν στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου και τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 15 Μαρτίου 2019 αμέσως μετά τις διαλέξεις του Συνεδρίου. Χορηγοί των βραβείων του διαγωνισμού, συνολικής αξίας 2000 ευρώ, είναι η Τράπεζα Κύπρου και η εταιρεία γραμματοσειρών Parachute. Την οπτική ταυτότητα του 5ου Συνεδρίου Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου, Graphic Stories Cyprus έχει επιμεληθεί ο σχεδιαστής Αντρέας Πιτσιλλίδης.
Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες συμμετεχόντων, με αντίστοιχο αριθμό νικητών, ήτοι διεθνής διάκριση για επαγγελματίες σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας, διεθνής διάκριση για φοιτητές/ σπουδαστές οπτικής επικοινωνίας, κυπριακή διάκριση για φοιτητές / σπουδαστές οπτικής επικοινωνίας και κυπριακή διάκριση για μαθητές λυκείων & τεχνικών σχολών. Τα έργα των διαγωνιζόμενων θα αξιολογηθούν από διεθνή κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από καταξιωμένους σχεδιαστές, ενώ κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να καταθέσει ένα και μόνο έργο του.
Το δημιουργικό σκεπτικό του διαγωνισμού αφορά τη δυνατότητα των σχεδιαστών να αμφισβητούν τα όρια της αντίληψης, να δημιουργούν και να διαμορφώνουν νέες αντιληπτικές τάσεις και προοπτικές. Το Design είναι η κοινή γλώσσα εκατομμυρίων ανθρώπων στη Γη, οφείλει τη δύναμη και την αποτελεσματικότητα του στην διαφορετικότητα των δημιουργών του, την ιδιαίτερη αντίληψή τους και στις ετερόκλητες ρίζες τους, αλλά δεν γνωρίζει σύνορα, δεσμεύσεις, θρησκείες ή πράσινες γραμμές. Το Design έχει γίνει το πιο ισχυρό μέσο με το οποίο ο άνθρωπος μπορεί να διαμορφώσει το περιβάλλον του και, κατ 'επέκταση, την κοινωνία και τον εαυτό του και να προκαλέσει πραγματική αλλαγή. Το Graphic Design έχει τη δύναμη να διαμορφώσει, να επηρεάσει, να αμφισβητήσει και τελικά να αλλάξει την κοινή αντίληψη, τον τρόπο δηλαδή που βλέπουμε, κατανοούμε ή ερμηνεύουμε κάτι. Το Graphic Design απαιτεί δημιουργικότητα και φαντασία, και αυτές έχουν ως αφετηρία τους την αντίληψη. Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι κάτι περισσότερο από αυτό που τα μάτια ή τα αυτιά μας μεταφέρουν στον εγκέφαλό μας, είναι ένα προϊόν του ίδιου του εγκεφάλου μας.
Η αντίληψη είναι ένας συνδυασμός του τι βλέπουμε, της προηγούμενης εμπειρίας μας αλλά και της ιδιαίτερης άποψης μας για μια κατάσταση. Είναι παράλληλα η ικανότητα να βλέπουμε, να ακούμε ή να αντιλαμβανόμαστε κάτι μέσω των αισθήσεων μας και στη συνέχεια να το ερμηνεύουμε χρησιμοποιώντας τη λογική, το συναίσθημα ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, παράγοντας τελικά μια νοητική εντύπωση. Η αντίληψη δεν είναι έννοια στατική, αλλά μεταβάλλεται και διαμορφώνεται, επηρεαζόμενη από πλήθος παραγόντων. Οι σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας διαθέτουν όχι μόνο τα κατάλληλα εργαλεία και τη γνώση, αλλά και την ευθύνη να αμφισβητήσουν, να επηρεάσουν και να αλλάξουν την κοινή αντίληψη.
Το θέμα του διαγωνισμού “Graphic Design, Challenging the Perception”, αλλά και η αντίστοιχη έκθεση έχουν ως στόχο να αναδείξουν και να προβάλουν την αξία του Graphic Design σε σχέση με τη διαμόρφωση αλλά και την αμφισβήτηση της κοινής αντίληψης. Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό καλούνται να οπτικοποιήσουν τις σκέψεις, τις ιδέες και τον προβληματισμό τους αναφορικά με τη δύναμη του Design να διαμορφώνει και να αμφισβητεί την αντίληψη. Οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να αμφισβητήσουν την αντίληψη.
Η υποβολή των έργων ξεκινά στις 15 Σεπτεμβρίου 2018 και θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2018. Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής των συμμετοχών στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: contest
Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες συμμετεχόντων, με αντίστοιχο αριθμό νικητών, ήτοι διεθνής διάκριση για επαγγελματίες σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας, διεθνής διάκριση για φοιτητές/ σπουδαστές οπτικής επικοινωνίας, κυπριακή διάκριση για φοιτητές / σπουδαστές οπτικής επικοινωνίας και κυπριακή διάκριση για μαθητές λυκείων & τεχνικών σχολών. Τα έργα των διαγωνιζόμενων θα αξιολογηθούν από διεθνή κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από καταξιωμένους σχεδιαστές, ενώ κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να καταθέσει ένα και μόνο έργο του.
Το δημιουργικό σκεπτικό του διαγωνισμού αφορά τη δυνατότητα των σχεδιαστών να αμφισβητούν τα όρια της αντίληψης, να δημιουργούν και να διαμορφώνουν νέες αντιληπτικές τάσεις και προοπτικές. Το Design είναι η κοινή γλώσσα εκατομμυρίων ανθρώπων στη Γη, οφείλει τη δύναμη και την αποτελεσματικότητα του στην διαφορετικότητα των δημιουργών του, την ιδιαίτερη αντίληψή τους και στις ετερόκλητες ρίζες τους, αλλά δεν γνωρίζει σύνορα, δεσμεύσεις, θρησκείες ή πράσινες γραμμές. Το Design έχει γίνει το πιο ισχυρό μέσο με το οποίο ο άνθρωπος μπορεί να διαμορφώσει το περιβάλλον του και, κατ 'επέκταση, την κοινωνία και τον εαυτό του και να προκαλέσει πραγματική αλλαγή. Το Graphic Design έχει τη δύναμη να διαμορφώσει, να επηρεάσει, να αμφισβητήσει και τελικά να αλλάξει την κοινή αντίληψη, τον τρόπο δηλαδή που βλέπουμε, κατανοούμε ή ερμηνεύουμε κάτι. Το Graphic Design απαιτεί δημιουργικότητα και φαντασία, και αυτές έχουν ως αφετηρία τους την αντίληψη. Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι κάτι περισσότερο από αυτό που τα μάτια ή τα αυτιά μας μεταφέρουν στον εγκέφαλό μας, είναι ένα προϊόν του ίδιου του εγκεφάλου μας.
Η αντίληψη είναι ένας συνδυασμός του τι βλέπουμε, της προηγούμενης εμπειρίας μας αλλά και της ιδιαίτερης άποψης μας για μια κατάσταση. Είναι παράλληλα η ικανότητα να βλέπουμε, να ακούμε ή να αντιλαμβανόμαστε κάτι μέσω των αισθήσεων μας και στη συνέχεια να το ερμηνεύουμε χρησιμοποιώντας τη λογική, το συναίσθημα ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, παράγοντας τελικά μια νοητική εντύπωση. Η αντίληψη δεν είναι έννοια στατική, αλλά μεταβάλλεται και διαμορφώνεται, επηρεαζόμενη από πλήθος παραγόντων. Οι σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας διαθέτουν όχι μόνο τα κατάλληλα εργαλεία και τη γνώση, αλλά και την ευθύνη να αμφισβητήσουν, να επηρεάσουν και να αλλάξουν την κοινή αντίληψη.
Το θέμα του διαγωνισμού “Graphic Design, Challenging the Perception”, αλλά και η αντίστοιχη έκθεση έχουν ως στόχο να αναδείξουν και να προβάλουν την αξία του Graphic Design σε σχέση με τη διαμόρφωση αλλά και την αμφισβήτηση της κοινής αντίληψης. Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό καλούνται να οπτικοποιήσουν τις σκέψεις, τις ιδέες και τον προβληματισμό τους αναφορικά με τη δύναμη του Design να διαμορφώνει και να αμφισβητεί την αντίληψη. Οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να αμφισβητήσουν την αντίληψη.
Η υποβολή των έργων ξεκινά στις 15 Σεπτεμβρίου 2018 και θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2018. Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής των συμμετοχών στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: contest
Graphic Designer | aggeliki.mk@gmail.com
Comments