The graphic designer and his subject, graphic design | Τι είναι ο γραφίστας και το αντικείμενό του, η γραφιστική
[ΕΝ]
We are in the middle of summer, a time of relaxation for those who graduated from school and those who have completed their studies. By the way, what did you study? "Architect", "Decorator", "Doctor", ... "Graphic Designer!!" Graphic designer? But what is a graphic designer? Some think that he is a writer, others that he is an artist. So let's meet the graphic designer and his subject, graphic design.
Graphic design is an art that serves a specific purpose. It is a creative process that combines arts and technology to communicate ideas. The graphic designer uses multiple means of visual communication, images, symbols, words, typography, colors, shapes and textures. His aim is to convey the message of a customer to a particular audience. In practice this includes the creation of corporate identity, logos, printed publications (magazines, newspapers, books), posters, advertisements, product packaging and design of web pages (web design).
Quite often the graphic designer may be confused with the artist, but the truth is quite different. The artist creates something that is entirely his own to inspire and share it with the audience. In its best, art leads each viewer to his own interpretation. The graphic designer, on the other hand, creates to communicate, to settle through visual communication a specific problem. If every viewer gives his own interpretation on what he sees then most probably the graphic designer has not achieved his goal. His success is not determined by how beautiful or cute is what he has created but by the measurable impact of his work that may be the sales of a product or the impact of the message that he wants to convey to the public. Of course, the subject of a graphic designer is not just the business world, advertising or sales but he is often called to pass social messages in a heterogeneous audience.
What "secrets" should we share with a graphic designer who makes his first professional steps now?
- Don't expect to work 9 am-5 pm.
- The graphic design is much more than handling well some programs on your computer.
- You should never stop learning new things and adapt to evolution.
- A good graphic designer should be receptive to criticism to be able to improve his job.
- ... "Love it or leave it!"
[ΕΛ]
Βρισκόμαστε εν μέσω
καλοκαιριού, μια περίοδος ξεγνοιασιάς για όσους αποφοίτησαν από το σχολείο και
όσους ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους. Αλήθεια, τι σπουδάσατε;
"Αρχιτέκτονας", "Διακοσμητής", "Γιατρός", ..
"Γραφίστας!!" Γραφίστας; Τι είναι όμως ο Γραφίστας; Μερικοί νομίζουν
ότι είναι ο γραφέας, άλλοι πάλι ότι είναι καλλιτέχνης. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τον
γραφίστα (graphic designer) και το αντικείμενό του, τη γραφιστική (graphic
design).
Το graphic design
είναι μία τέχνη που εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό. Είναι μία δημιουργική
διαδικασία που συνδυάζει τις τέχνες και την τεχνολογία για να επικοινωνήσει
ιδέες. Ο γραφίστας χρησιμοποιεί πολλαπλά μέσα οπτικής επικοινωνίας, εικόνες,
σύμβολα, λέξεις, τυπογραφία, χρώματα, σχήματα και υφές. Στόχος του είναι να
μεταφέρει το μήνυμα ενός πελάτη σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Πρακτικά αυτό
περιλαμβάνει τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας, λογοτύπων, έντυπων εκδόσεων
(περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία), διαφημίσεις, αφίσες, συσκευασίες προϊόντων και
σχεδιασμό ιστοσελίδων (web design).
Αρκετά συχνά ο
γραφίστας συγχέεται με τον καλλιτέχνη, η αλήθεια όμως είναι αρκετά διαφορετική.
Ο καλλιτέχνης δημιουργεί για να εμπνεύσει και να μοιραστεί κάτι που είναι
αποκλειστικά δικό του, με το κοινό. Στην καλύτερή της μορφή η τέχνη οδηγεί κάθε
θεατή στη δική του ερμηνεία. Ο γραφίστας, από την άλλη πλευρά, δημιουργεί για
να επικοινωνήσει, να επιλύσει μέσω της οπτικής επικοινωνίας ένα συγκεκριμένο
πρόβλημα. Στην περίπτωση που ο κάθε θεατής δίνει τη δική του ερμηνεία σε αυτό
που βλέπει τότε μάλλον ο γραφίστας δεν έχει πετύχει το στόχο του. Η επιτυχία
του δεν καθορίζεται από το πόσο όμορφο ή χαριτωμένο είναι αυτό που δημιούργησε
αλλά από το μετρήσιμο αποτέλεσμα της δουλειάς του που μπορεί να είναι οι πωλήσεις
ενός προϊόντος ή το αντίκτυπο που έχει το μήνυμα που θέλει να περάσει στο
κοινό. Ασφαλώς το αντικείμενο ενός γραφίστα δεν είναι μόνο ο επιχειρηματικός
κόσμος, η διαφήμιση και οι πωλήσεις αλλά καλείται να περάσει και κοινωνικά
μηνύματα σε ένα πολλές φορές ετερόκλητο κοινό.
Ποιά “μυστικά” θα
μοιραζόμασταν με έναν γραφίστα που ξεκινάει τώρα τα πρώτα επαγγελματικά του
βήματα;
- Μην περιμένεις να δουλεύεις 9πμ - 5μμ.
- Η γραφιστική είναι κάτι πολύ περισσότερο από το να χειρίζεσαι καλά κάποια προγράμματα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
- Δεν πρέπει ποτέ να σταματάς να μαθαίνεις καινούργια πράματα και να προσαρμόζεσαι στις εξελίξεις.
- Ένας καλός γραφίστας πρέπει να είναι δεκτικός στην κριτική για να μπορεί να βελτιώνει τη δουλειά του.
- ... “Love it or leave it!”
Στον κόσμο της
λογοτεχνίας μπορεί να έχετε ακούσει ότι “δεν μπορείς να κρίνεις ένα βιβλίο από
το εξώφυλλό του” αλλά όπως είπε και ο David Carson με μια διάθεση χιούμορ “...αν ο σχεδιαστής έχει κάνει
σωστά τη δουλειά του θα πρέπει οπωσδήποτε να είσαι σε θέση να το κάνεις!”.
* Από τις 31/08/2014 οι "Γραφιστορίες" θα φιλοξενούνται στο ένθετο πολιτιστικό έντυπο "Παράθυρο" του "Πολίτη της Κυριακής".
Graphic Designer | aggeliki.mk@gmail.com
"Πολίτης της Κυριακής" K. 20|07|2014
"Παράθυρο" - Γραφιστορίες
"Παράθυρο" - Γραφιστορίες
#Γραφιστορίες #001
Translation | Μετάφραση: Achilleas Karras | Αχιλλέας Καρράς
Translation editing | Επιμέλεια μτφ: Miltos Karras | Μίλτος Καρράς
Aggeliki MK Athanasiadi works as Visual Designer since 1999, under the name "makad ”. Since 2009 she lives and works in Cyprus. Throught the Sunday issue of newspaper "Politis", one of the largest in Cyprus, she can express thoughts, ideas and feelings about graphic design. Her articles are destigned to inform the general public about the importance and usefulness of graphic design and update the community of visual communication designers about the latest news. For this, she wants to thank the director of issue of the newspaper, Mr. Dionysis Dionysiou.
Comments